25 درصد افراد مبتلا به زخم پای دیابتی ناچار به قطع عضو هستند

رئیس کنگره ملی زخم و ترمیم بافت، گفت: 70 درصد از زخم‌های اندام‌های تحتانی به دلیل بیماری‌های عروقی بروز می کند همچنین دومین علت شیوع زخم‌ها بیماری دیابت است که متأسفانه این بیماری در جامعه ما شیوع بالایی دارد.

به‌گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس؛ سیدمهدی طبایی رئیس چهارمین ملی زخم و ترمیم بافت در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت، اظهار داشت: حوزه زخم مزمن در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی در توضیح زخم مزمن، گفت: زخمی که بدن انسان نتواند در عرض 12 هفته آن را ترمیم کند زخم مزمن نامیده می‌شود. در حال حاضر به دلیل شرایط جامعه بشری و معضل افزایش سن و افزایش بیماری‌های داخلی در سطح دنیا شاهد افزایش بسیار زیاد مشکلات ناشی از زخم هستیم که این حوزه را به یک چالش مهم در دنیا تبدیل کرده است.

رئیس کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت: خوشبختانه برنامه‌های تحقیقاتی، آموزشی و درمانی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در حوزه زخم تدوین شده است که در همین راستا این کنگره از تاریخ 3 تا 5 آبان ماه در سالن غرضی بیمارستان میلاد را برگزار می‌کنیم.

طبایی تصریح کرد: اساتید پزشکی و علوم پایه در طی سه روز آخرین یافته‌های پژوهشی و علمی را در این زمینه به اشتراک می‌گذارند.

وی در خصوص شیوع زخم در دنیا، توضیح داد: شیوع زخم مزمن در دنیا بین یک تا 2 درصد تخمین زده می‌شود و عوامل مختلفی در ایجاد این زخم‌ها مؤثر هستند.

رئیس کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با بیان اینکه بیماری‌های عروقی تأثیر زیادی در ایجاد زخم‌ها دارند، گفت: 70 درصد از زخم‌های اندام‌های تحتانی به دلیل بیماری‌های عروقی بروز می کند همچنین دومین علت شیوع زخم‌ها بیماری دیابت است که متأسفانه این بیماری در جامعه ما شیوع بالایی دارد.

طبایی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در حال حاضر 370 میلیون نفر در دنیا در معرض دیابت قرار داشته باشند که کسانی که دیابت طولانی‌مدت دارند 25 درصد در معرض ابتلا به زخم پای دیابتی قرار خواهند داشت. به طوری که مرگ و میر کسانی که به زخم پای دیابتی دچار می‌شود در عرض 5 سال آینده عمرشان 45 درصد تخمین زده می‌شود.

وی گفت: مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی به مراتب بیشتر از مرگ و میر به دلیل سرطان سینه است.

رئیس کنگره ملی زخم و ترمیم بافت، ادامه داد: بیشتر افرادی که به دلیل بیماری دیابت دچار قطع اندام شده‌اند بیماری‌شان از یک زخم کوچک شروع شده و همچنین کسانی که به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند تا 25 درصد ناچار به قطع عضو هستند.

طبایی در پایان گفت: زخم پای دیابتی معضلی خاموش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

701

کد خبر: 849564

وب گردی

وب گردی