احزاب باید به تقویت منابع انسانی بپردازند تا آنها خود را وام‌دار حزب بدانند

عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب گفت: احزاب باید به تقویت منابع انسانی در حوزه‌هاى مختلف بپردازند تا آنها خود را وام‌دار حزب بدانند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى درباره کمبود کادرسازی مناسب از سوی احزاب و تشکل ها اظهار کرد: بالغ بر ۲۵۰حزب و تشکل ثبت شده در وزارت کشور وجود دارد اما هنوز چند حزب واقعى و فراگیر نداریم که به همه وظایف خطیری که بر دوش آنهاست عمل کنند.

وی افزود: یکی از مهم ترین کارکردهای احزاب شناسایی نیروهای کارآمد در حوزه های تخصصی است تا با آموزش و تربیت آنها از طریق دوره ها و کارگاه های آموزشی، جلسات بحث و گفتگو، واگذارى مسئولیت هاى حزبى، بینش و تجربه مدیریتى را ارتقاء ببخشند تا بتوانند در مدیریت ها و مسئولیت هاى اجتماعى نقش موثری ایفا کنند .

حسینی تصریح کرد: احزاب کشور به خاطر ضعف عمومی که دارند و از کادر تربیت یافته و کارآمد برخوردار نیستند چه بسا در زمان انتخابات به افرادی اکتفا کنند که به ظاهر همسوی با آنها و اهداف حزب هستند و چنین اشخاصی را در لیست قرار دهند در حالیکه کارایی لازم را نداشته باشند. به عنوان مثال می‌توان به لیست امید مجلس اشاره کرد که عملکرد پذیرفتنی نداشت و حاشیه سازی های آنان حتى صداى اعتراض دوستان اصلاح طلب را هم بلند کرده به گونه ای که بعضی بحث پالایش آنها را مطرح کرده اند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان کرد: بنابراین اگر می خواهیم‌ این مشکل در جریان های سیاسی کشور برطرف شود باید احزاب یا جبهه های توانمند و فراگیری را ساماندهى کنیم که بتوانند تشکل های پراکنده را زیر چتر خود بگیرند و با برنامه ریزی حساب شده به تقویت منابع انسانی خود در حوزه هاى مختلف بپردازند و متقابلا این عناصر خود را وام دار حزب می دانند در چارچوب اساسنامه و مرامنامه حزب موضع گیری و عمل کنند و خود را پاسخگو بدانند.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: وقتی فردی در جایگاه مهمی مانند مجلس شورای اسلامی و شورای شهر قرار می‌گیرد نباید اجازه هرگونه رفتار و یا برخوردی را به خود بدهد و احزاب هم موظفند که پشتوانه فکری واطلاعاتی کادرهای خود را فراهم کنند تا آنان بتوانند تاثیر گذارى ارزشمندی در پیشبرد اهداف کشور و خدمت به مردم داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: با شرایط فعلی چنین انتظاری برآورده نمی‌شود اما از دو جریان سیاسی مهم کشور این توقع معقول وجود دارد که در میان مدت در این باره چاره اندیشى کنند و در زمان نهایی کردن لیست ها رفاقت بازی ها و ملاحظه های نادرست را کنار بگذارند و افراد شایسته و توانمندى را انتخاب کنند که بتوانند در چارجوب سیاست های کلی نطام گام بردارند و یا لااقل ضرر کمترى داشته باشند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ادامه داد: مردم نیز باید توجه کنند که اگر فردی در لیستی قرار دارد الزاما دارای شایستگی های لازم نیست بلکه گاهی باند بازی هایی وجود دارد و دیده شده که حتی برخی افراد به واسطه پرداخت مبلغی توانسته اند در لیست های انتخاباتی جای بگیرند لذا مردم باید با دقت و بر اساس شناخت رای بدهند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به آسیب های نبود کادرسازی در تشکل های سیاسی عنوان کرد: مجلس و شوراها نقش بسیار مهمی در کشور دارند به عنوان مثال مجلس دارای نقش قانون گذاری و نظارتی بوده و زمانی که افراد در این جایگاه، مصالح کشور را در نظر نداشته باشند و به دنبال منافع شخصی و باندى و جناحى باشند تصمیماتی می گیرند که به زیان کشور خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم اظهار کرد: عملکرد جبهه مردمی بیانگر این مسئله است که می خواهد فراتر از چهره های شناخته شده کشور نیروهای فعال و مستعد در سراسر کشور را به صحنه آورد و با برپایی برنامه های متنوع و برگزاری نشست ها و تشکیل شوراها و مجامع شهرستانی، استانى و ملى در تقویت و تعالى بخشى به بنیه فکرى و توان اجرایى آنان بیفزاید تا اثر بخشی بیشتری در سطح کشور داشته باشند و اگر درمسئولیت ها و موقعیت های اجتماعی قرار گرفتند از شایستگی و کارآیی لازم برخوردار باشند .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

303

کد خبر: 849579

وب گردی

وب گردی