نظر مجلس نسبت به وزیران پیشنهادی نیرو و علوم منفی نیست

عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: نظر مجلس نسبت به وزیران پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو منفی نیست.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز غلامعلی جعفرزاده در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت وزیران پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس گفت: فراکسیون مستقلین ولایی مجلس روز چهارشنبه با وزیران پیشنهادی جلساتی را تشکیل خواهد داد و ما برنامه های آنان را استماع می کنیم.
وی افزود: فراکسیون مستقلین ولایی نظر نهایی خود درباره غلامی و اردکانیان را یکشنبه در بیانیه ای رسمی اعلام می کند.
نماینده مردم رشت در مجلس اظهار داشت: اعضای فراکسیون مستقلین درباره وزیران پیشنهادی به صورت فراکسیونی تصمیم‌گیری می‌کنند.
جعفرزاده اظهار داشت: در وزارت نیرو بحث اصلی مربوط به آب است و آقای اردکانیان برنامه‌های خوبی در این حوزه دارد، البته باید درنظر بگیریم نوع نگاه وی به این مساله سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری و برنامه‌های ارائه شده از سوی وی را به طور دقیق بررسی کنیم.
وی در مورد برخی انتقادات به وزیر پیشنهادی علوم بیان کرد: دانشگاه باید از وزیر علوم راضی باشد، دانشگاهیان برای آقای روحانی زحمت بسیاری کشیدند.
وی گفت: طبیعتا نظر دانشگاه، دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی برای ما مهم است و در روزهای گذشته هم نظراتی از سوی دانشجویان در فضای مجازی منعکس شده است البته شرایط قدری تعدیل شده است و تا زمان رای اعتماد فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد، حتما آقای روحانی محدودیت‌ها و فشارهایی داشته که مجلس سعی می‌کند آن را جرح و تعدیل کند، طبیعتا فردی که به مجلس معرفی می‌شود از سوی نمایندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
جعفرزاده در پاسخ به سوالی درباره طولانی شدن زمان معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو نیز گفت: طولانی شدن این روند برای رییس‌جمهور آن هم در دوره دوم خوب نبود اما اگر احیانا این گزینه‌ها رای نیاورند مشکل خاصی از این جهت وجود ندارد.
وی درباره نظر مجلس در مورد وزیران پیشنهادی علوم و نیرو اظهار داشت: من امروز نظر استمزاجی از همکاران در مجلس داشتم و به نظرم اوضاع وزیران پیشنهادی خراب نیست، ممکن است نظر مخالفی باشد، اما مجلس به این دو وزیر گارد منفی ندارد.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 849620

وب گردی

وب گردی