افزایش فروش نفت راهکاری برای جلوگیری از تحریم

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم از تحریم ها جلوگیری کنیم هیچ راهی جز این نداریم که فروش نفت افزایش یابد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره فروش نفت و برگشت درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت پاسخ داد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث تاثیر اظهارات رئیس جمهور آمریکا در بازار نفت در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و توضیحات خوبی از سوی آقای زنگنه به اعضای فراکسیون در جلسه امروز ارائه شد.

حاجی بابایی افزود: اظهارات ترامپ درباره جمهوری اسلامی ایران در بازار نفت شنیده نشد و تاثیر به سزایی در قیمت نفت نداشت چراکه اگر قرار بود صحبت های رئیس جمهور آمریکا بر بازار نفت تاثیرگذار باشد باید قیمت نفت تا حدود 65 دلار در هر بشکه بالا می رفت.

وی گفت: در بحث فروش نفت مشکلاتی وجود دارد چرا که باید ارزهای حاصل از فروش نفت به کشور بازگردد، متاسفانه به دلیل تحریم های گذشته که در حال حاضر نیز ادامه دارد، مشکل در زمینه بازگشت ارزهای حاصل از فروش نفت وجود دارد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز سوالاتی در خصوص سرمایه گذاری در صنعت نفت مطرح شد، در حال حاضر 2 میلیون و پانصد و هشتاد هزار بشکه نفت صادر می شود و اگر بخواهیم از تحریم ها جلوگیری کنیم هیچ راهی جز این نداریم که فروش نفت افزایش یابد و برخی کشورهای صاحب قدرت در زمینه صنعت نفت و گاز در کشور سرمایه گذاری کند تا ضریب تحریم را در کشور کاهش دهیم.

حاجی بابایی افزود: از وزرای پیشنهادی علوم و نیرو برای حضور در نشست فراکسیون ولایی مجلس دعوت شده و براین اساس امروز وزیر پیشنهادی علوم ساعت 16 و در روز سه شنبه هفته جاری در ساعت 7 صبح با وزیر پیشنهادی نیرو جلسه برگزار خواهد شد.

منبع: خانه ملت

303

کد خبر: 849634

وب گردی

وب گردی