سازوکار لازم برای مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی نداریم

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز ساماندهی در خصوص حوادث جاده ای، استاندارد جاده ها، خودروها و قوانین نداریم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن حسینی شاهرودی، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت پیشگیری از سوانح و حوادث طبیعی و غیر طبیعی در گفتگو با شبکه رادیویی سلامت گفت: حوادث جاده ای، خودکشی، چالش ها و مشکلات اجتماعی کم تر از حوادث جنگ نیست.
وی ادامه داد: در حوزه آسیب های اجتماعی، سیل، و یا زلزله برنامه جامعی در سطح کشور وجود ندارد و ارگان ها، وزارت راه، وزارت ترابری باید عزم جدی در این خصوص داشته باشند.
حسینی شاهرودی در ادامه بیان کرد: اگر حادثه ای در کلان شهر ها رخ دهد، معضلی ملی خواهد بود؛ چرا که ما سازوکار لازم برای مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی نداریم و ارگان ها، سازمان ها ساماندهی درستی ندارند.
وی در ادامه به حادثه پلاسکو اشاره و تاکید کرد: که ناکارآمدی و ناهماهنگی دستگاه های مربوطه حوادثی این چنین مرگبار در پی خواهد داشت.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص نقش برگزاری جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث اظهارداشت: ما هنوز ساماندهی در خصوص حوادث جاده ای، استاندارد سازی جاده ها، خودروها و قوانین نداریم. در بسیاری از کشورها بلایای طبیعی کنترل شده اند، با مقاوم سازی ساختمان ها و تدابیری که برای سوانح و حوادث طبیعی اندیشیده اند.

701

کد خبر: 849639

وب گردی

وب گردی