پست‌های اینستاگرامی ضرغامی کتاب شد

«یک عکس، یک حرف» عنوان کتابی است که پست‌های اینستاگرام عزت‌الله ضرغامی در آن گردآوری شده و توسط انتشارات سوره مهر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز از سوره مهر، ضرغامی پس از فراغت از سمت ریاست رسانه ملی به دستور رهبر معظم انقلاب به عضویت شورای عالی فضای مجازی درآمد و به گفته خودش فعالیت جدی در فضای مجازی را آغاز کرد تا در جایگاه صاحب‌نظر، وظایف حاکمیتی‌ خود را کارشناسانه دنبال کند.

وی در مقدمه این کتاب می‌نویسد:

برخی دوستان پیشنهاد می‌دادند که این تجربیات را به صورت کتاب منتشر کنم؛ این اقدام مستلزم فرصتی طولانی برای نگارش، تدوین، و چاپ بود؛ بنابراین، فکر کردم ممکن است زمان از دست برود و در آینده نیز کمتر فرصت و انگیزه ادامه این کار را داشته باشم؛ به‌‌ویژه آنکه موقعیت‌هایِ خاصِ زمانی ایجاب می‌کند که بسیاری از حرف‌ها و تجربیات در همان مقطع زمانی ارائه و منتشر شود و اگر قرار باشد سال‌ها بعد به صورت کتاب انتشار یابد، معلوم نیست آیا از همان اثربخشی و نفوذ برخوردار خواهد بود یا نه؟

در این مدت، آشنایی با فضای مجازی، به‌ویژه سرویس عکس اینستاگرام، موجب شکوفایی ایده‌ای در ذهنم شد و تصمیم گرفتم محتوای انتخابی خودم را مستقل و کوتاه با انتشار یک عکس دیدنی و مرتبط در صفحه شخصی اینستاگرامی منتشر کنم.

عنوان صفحه (پروفایل) را «یک عکس، یک حرف» گذاشتم. در واقع، به دنبال‌کنندگان (followers) صفحه گفتم که، به بهانه یک عکس نوعاً متفاوت و جدید، منتظر مطلبی نو و خواندنی باشند که بدون استثنا همه آن‌ها به قلم خودم است.

تجربه و آشنایی من با موضوعات هنری، فرهنگی، رسانه‌ای، علمی، مدیریتی، اعتقادی، و سوابق کاری‌ام باعث شد تا به‌سرعت بتوانم مجموعه متنوعی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهم.

آنچه انگیزه مرا در ادامه این کار مضاعف کرد انتشار تولیدات اینستاگرامی در سایر ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی و به‌ویژه بازنشر آن به صورت خبر و گزارش در خبرگزاری‌ها و سایت‌های رسمی یا شخصی و پس از آن در روزنامه‌ها و نشریات مختلف و سرانجام در کانال‌های تلگرامی بود؛ امکانی که قادر بود افکار عمومی را در سطح وسیعی در جریان نوشته‌هایم قرار دهد.

البته، راه‌اندازی وب‌سایت شخصی، کانال شخصی تلگرامی، و کانال «خمیازه» ظرفیت‌های دیگری بود برای انتشار آرا و دیدگاه‌هایم درباره موضوعات مختلف؛ ولی همواره تغذیه مرتب صفحه اینستاگرامی و پاسخ به علاقه‌مندان و همراهان این صفحه را به صورت وظیفه‌ای واجب دنبال کردم.

502

کد خبر: 849675

وب گردی

وب گردی