800 مدرسه در استان کرمان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند/ تنها پنجاه کلاس نوسازی شده است

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پروش استان کرمان گفت: در حالی که 800 مدرسه تخریبی در استان نیازبه نوسازی و مقاوم سازی دارند ، اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان که متولی ساخت مدارس است، سال گذشته تنها پنجاه کلاس درس نوساز در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار داده است.

امید سلاجقه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در ارتباط با بافت های فرسوده مدارس سطح استان کرمان و فرو ریختن سقف مدرسه در روستایی چون قلعه گنج در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: استان کرمان دارای حدود 7000 مدرسه است که بیش از 5000 مدرسه دولتی دارد که 800 مدرسه در سطح استان نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارند.

وی افزود : در شهرستان قلعه گنج 276 مدرسه وجود دارد که با همت خیرین و بنیاد مستضعفان، 20 مدرسه جدید ساخته و بهره برداری شده است ، 26 مدرسه دیگر در این استان نیازمند مقاوم سازی و 20 مدرسه تخریبی نیز وجود دارد که حتما باید نوسازی شوند، 4 مدرسه کوچک و کم دانش آموز نیز در کانکس وجود دارد.

سلاجقه گفت: شب گذشته به دلیل فرسودگی این مدرسه گچ سقف مدرسه ابتدایی شهید شهر الهی در روستای شمس آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان قلعه گنج فرو ریخت که خوشبختانه به کسی آسیب نرسید.

وی در ادامه تصریح :به رغم پیگیری و پیشنهاد آموزش و پرورش برای انتقالی به مدرسه دیگر در روستای مجاور که در فاصله یک کیلومتری از این مکان قرار دارد والدین در این خصوص موافقت نکردند و مساله در حال بررسی است که در صورت وجود خطر برای دانش آموزان به مدرسه مجاور انتقال یابند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه گفت: در حالی که 800 مدرسه تخریبی در استان نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند،اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان که متولی ساخت مدارس است ،سال گذشته تنها پنجاه کلاس درس نوساز در اختیار اداره کل اموزش و پرورش استان قرار داده وبرای حل این معضل نیازمند افزایش اعتبارات دولتی و همت خیرین مدرسه ساز هستیم.

گفتنی است روستای شمس آباد یکی از پرجمعیت ترین روستاهای قلعه گنج و در فاصله 15 کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد ، براساس سرشماری سال 1385 جمعیت ان بالغ بر 1048 نفر است.

خبرنگار : ندا فراهانی

902/900

کد خبر: 849680

وب گردی

وب گردی