فردا؛ همایش ایران و مناطق پیرامونی برگزار می شود

همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی با همکاری و مشارکت دفتر مطالعات سیاسی وزارت امورخارجه و دانشگاه علامه طباطبائی یکم تا سوم آبان ماه سال جاری در محل دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار می گردد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی این همایش با هدف بررسی موقعیت ایران و کشورهای منطقه پیرامونی آن و با حضور استادان، صاحبنظران و کارشناسان مسائل سیاسی برگزار می گردد. در طی این سه روز سه همایش بین‌المللی با عنوان های «افغانستان سرزمینی برای همکاری‌های منطقه ای»، « بازیگران و همکاری‌های منطقه‌ای در خلیج فارس و غرب آسیا »، «پیشران ها و پسران های منطقه ای در آسیای مرکزی و قفقاز» به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
در مراسم افتتاحیه این همایش علاوه بر شخصیت های سیاسی و صاحبنظرانی داخلی، مقامات و دیپلمات های عالی رتبه از کشورهای ترکیه، افغانستان،کویت، قطر، ترکمنستان، ازبکستان، آذربایجان، سودان، روسیه، سوریه، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، بلاروس، اتریش و آلمان حضور خواهند داشت.
قرار است در مراسم افتتاحیه این همایش حامد کرزای رئیس جمهور سابق افغانستان، معاون وزیر امور خارجه سابق ترکیه سخنرانی خود را ارائه نمایند.
مراسم افتتاحیه این همایش یکم آبان ماه از ساعت 30/8 در محل دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است سه پیش همایش با عنوان های مورد نظر این همایش بین المللی در طی سه ماه گذشته با حضور استادان دانشگاه و کارشناسان وزارت امور خارجه با هدف پاسخگویی به سئوالات و به خصوص سه سوال اصلی با محور بیان وضعیت موجود، عوامل موثر بر تحولات و نقش ایران با حضور استادان، صاحبنظران و کارشناسان وزارت امورخارجه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار گردید.

کد خبر: 849737

وب گردی

وب گردی