تسهیلات برای اشتغال در حوزه روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر

معاون امور زیربنایی معاونت مناطق محروم و روستایی رئیس جمهورگفت: 190 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال در حوزه روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نعمت الله رضایی اظهار کرد: امسال یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر وام پرداخت می شود.

او افزود: دولت علاوه بر اعتباری که از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر در نظر گرفته است از محل های دیگری نیز برای اشتغال روستاییان و عشایر در نظر گرفته است.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش بر اجرای سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی بر اساس ملاحظات منطقه ای نیز تاکید کرد و افزود: در سطح کشور 16 استان داریم که دارای مرز مشترک با کشورهای همسایه هستند که این سند برای توسعه پایدار این مناطق تدوین شده است.

او تصریح کرد: در قالب این سند برنامه هایی با محوریت منطقه، پتانسیل ها و ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاهای مرزی در نظر گرفته می شود.

رضایی اظهار کرد: در قالب این سند تمامی برنامه هایی که در برنامه ششم توسعه و سایر طرح هایی که در راستای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و توسعه پایدار در نظر گرفته شده است اجرایی خواهد شد و منابع مختلف دولت در این راستا هم سو خواهد شد.

او با بیان اینکه تاکنون برای ایجاد اشتغال در روستاها طرح های زودبازده و سایر اجرا شده اما موفق عمل نکرده است گفت: باید با هم افزایی و مشارکت تمامی دستگاه ها تلاش شود تا مشکلات سال های گذشته تکرار نشود و اشتغالی پایدار در روستاها شکل گیرد.


منبع: ایرنا

403

کد خبر: 849784

وب گردی

وب گردی