خوشحالیم  یک رئیس دانشگاه وزیر علوم شود

رئیس دانشگاه تهران گفت: متاسفانه مشکلات وزارت علوم جدی گرفته نشده است و به همین دلیل اختیارات آن را تقسیم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در جلسه هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور گفت: مشورت و خرد جمعی اساس همه کارهای دانشگاهی است و امیدواریم این شیوه عمل که پشتوانه بسیار خوبی برای اجرای تصمیمات است، ادامه یابد و تقویت شود.

وی با اشاره به انتخاب یک رئیس دانشگاه از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم افزود: ما خوشحالیم که یک رئیس دانشگاه این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کسی که تجربه مدیریت دانشگاه را که سخت‌ترین نوع مدیریت بشمار می رود را داشته باشد، برای وزارت علوم گزینه مناسبی است.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: جلسه رای اعتماد تریبون بسیار خوبی برای طرح مطالبات و مشکلات دانشگاه‌ها و آموزش عالی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مشکلات وزارت علوم جدی گرفته نشده است و به همین دلیل اختیارات آن را تقسیم کرده‌اند. اما هرچه وزارت علوم مقتدرتری داشته باشیم بنابراین وزارت علوم و درکل آموزش عالی جدی‌تر گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: روسای دانشگاه‌ها لازم است ظرفیت‌های دانشگاه‌ها را به خوبی شناسایی و از آنها استفاده کنند.

نیلی احمدی آبادی تاکید کرد: به طور مثال قانون هیات امنا یک امکان و ظرفیت مناسب است که باید بیشتر از آن بهره ببریم. هیات امنا باید جایی برای ارائه توان فکری دانشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به اهمیت اولویت‌های دولت تاکید کرد: بزرگترین دغدغه دولت در حال حاضر اشتغال است. دانشگاه‌ها در این زمینه می‌توانند به دولت کمک کنند به شرطی که دولت در انجام تعهدات خود مانند دانشگاه عملکردی صد درصدی داشته باشد.

کد خبر: 849874

وب گردی

وب گردی