حمایت اتحادیه میهنی از بازگشت ارتش عراق

38 تن از رهبران اتحادیه میهنی بیانیه ای منتشر کرده و اعلام کردند که پیش از حمله به کرکوک، آنان بر سر طرحی در مورد کرکوک و برای بازگشت ارتش عراق به توافق رسیده بودند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از کردپرس، این توافق در قالب بیانیه ای روز یکشنبه 30 مهر/22 اکتبر منتشر شده و فرید اسه سرد عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی به عنوان نماینده این گروه از رهبران حزب، در کنفرانسی خبری که به صورت زنده از شبکه تلویزیونی گلی کردستان پخش شد، طرح اتحادیه را آشکار ساخت.

در این بیانیه آمده که 38 تن از رهبران اتحادیه میهنی در پی افزایش تهدیدات دولت عراق در مورد حمله به کرکوک؛ با احساس مسئولیت خود در مورد جلوگیری از این حمله و وقوع جنگ، نشستی را در منزل شخصی کوسرت رسول علی معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی برگزار کرده و طرحی را برای جلوگیری از حمله به کرکوک و بروز بحران کنونی، تدوین کرده که پس از قرائت برای حاضران در جلسه، به امضای همگی آنان رسیده است.

در ادامه بیانیه این رهبران اتحادیه میهنی آمده که طرح آماده شده، برای ارائه و مورد بحث قرار گرفتن در نشستی که روز پیش از حمله به کرکوک، در منطقه دوکان و میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات برگزار شد؛ تحویل بافل طالبانی داده شده، اما در این نشست توجهی به این طرح نشده و سران دو حزب آن را جدی نگرفته اند.

کد خبر: 849980

وب گردی

وب گردی