بدهی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به پیمانکاران و بانک 

وزیر سابق نیرو گفت: برای اصلاح الگوی مصرف باید نحوه تعاملمان را با مردم اصلاح کنیم، هم اکنون  بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان وزارت نیرو به پیمانکاران و بانک بدهی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمید چیت چیان وزیر سابق نیرو در سی و دومین کنفرانس بین المللی برق، با اشاره به انتظارات مردم گفت: مردم انتظار کاهش هزینه ها، پایداری برق و عدم نوسان برق را دارند.

او تصریح کرد: اگر جریان دائمی و پایدار برقرار باشد مشترکین با خاموشی برق مواجه نمی شوند، نوسانات ولتاژ باعث سوختن وسایل می شود و بدیهی ترین انتظار مردم، نبود نوسان برق است.


چیت چیان گفت: مردم انتظار دارند هزینه های برق کاهش یابد در حالی که کمتر از هزینه واقعی مصرف می کنند اما انتظارشان این است که با توجه به شرایط اقتصادی هزینه ها کاهش یابد.

او ادامه داد: کاهش آلاینده ها در تهران، کرج، قزوین و ... وقتی نیروگاه ها از سوخت مازوت استفاده می کنند مردم گله فراوان می کنند، مشترکان خواهان مدیریت هوشمند برق هستند.


وزیر سابق نیرو تاکید کرد: از سوی دیگر مردم انتظار دارند طراحی تاسیسات برق کمترین مزاحمت را داشته باشد. همچنین اصلاح آبونمان شهری مد نظر مردم است. سلامت و شفافیت تعرفه ها و تراکنش های مالی یکی از خواست های جدی مردم است، تبعیض آزار دهنده است.

او افزود: سهولت و سرعت در انجام خدمات، کمک به توسعه محلی و منطقه ای ، ایمنی و سلامت کاربران برق نیز از مسائل جدی صنعت برق است. در مقابل صنعت هم از مردم انتظار دارد. ‌


او گفت: اکنون به دلیل ناپایداری اقتصاد برق ممکن است که مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها بسیار کاهش یابد، همچنین مدیریت بار و انرژی، پرداخت به موقع قبوض ، پرداخت هزینه های واقعی برق، رعایت استانداردها در اجرای برق ساختمان ها و تاسیسات متعلق به مشترکین، از دیگر انتظارات صنعت برق است.


چیت چیان با بیان اینکه یکی از بدترین شرایط را در تداوم بار داریم اظهار داشت: ظرفیت بسیار بالایی از نیروگاه ها باید بدون استفاده بماند، حدود ۶۰۰۰ مگاوات ظرفیت فقط ۸ ساعت در طول سال فعال هستند.


او افزود: برای اصلاح الگوی مصرف باید نحوه تعامل خود را با مردم اصلاح کنیم.


وزیر سابق نیرو با اشاره به بدهی انباشته صنعت برق، گفت: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان وزارت نیرو به پیمانکاران و بانک بدهی دارد.


او گفت: تغییر پارادایم برای ادامه موفقیت صنعت برق بسیار حیاتی است، صرفا با نگاه علوم مهندسی نمیتوان برای این صنعت پایداری ایجاد کرد. تغییر در هیات مدیره های تخصصی برق و تحول ور بدنه برق باید صورت گیرد.

401

کد خبر: 850003

وب گردی

وب گردی