حمایت شاهزاده سعودی از سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ

شاهزاده سعودی از تأیید و حمایت عربستان سعودی از سیاست جدید رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی آی بیست و چهار نیوز، ترکی بن فیصل آل سعود، شاهزاده سعودی گفت عربستان سعودی با رویکرد جدید آمریکا علیه ایران موافق است.

وی روز یکشنبه در حاشیه همایش سیاسی «اسرائیل» با عنوان «نشست امنیتی خاورمیانه» در نیویورک از تأیید و حمایت عربستان سعودی در ارتباط با سیاست جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران خبر داد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در این نشست گفت: "ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی در پی سخنرانی دونالد ترامپ درباره توافق هسته ای ایران، با صدور بیانیه ای اعلام کرد عربستان با اصول ارائه شده از سوی رئیس جمهور آمریکا نه تنها درباره خطر احتمالی تولید تسلیحات هسته ای از سوی ایران بلکه با مواضع ترامپ در ارتباط با سیاست های ماجراجویانه ایران در کشورهای عربی موافق است.

وی در ادامه سخنرانی خود در نشست امنیتی خاورمیانه بار دیگر از تصمیم ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برجام حمایت کرد.

به گفته مقامات کاخ سفید، یک روز پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تأیید پایبندی ایران به توافق هسته ای با کشورهای پنج بعلاوه یک در سال دو هزار و پانزده، خودداری کرد، مقامات عربستان سعودی از ترامپ به سبب «رویکرد جدید و عمیقش در ارتباط با ایران» تمجید کردند.

کد خبر: 850010

وب گردی

وب گردی