اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/مجمع عمومی تهران تشکیل شد

مجمع عمومی اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در سالن بصیرت مجتمع آموزشی ۱۳ آبان(لانه جاسوسی سابق) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم که با حضور بیش از ۲۶۰ نفر از مدیران و تشکل‌های قرآنی استان تهران و با حضور مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر هیات رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و مدیران ادارت کل تبلیغات اسلامی و دیگر اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات وتشکل‌های قرآن و عترت انجام شد.

ابتدا مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیات رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی گفت: خوشحالیم که مقدمات اتحادیه‌های مدغم قرآنی در سطح استان‌های کشور فراهم شده است و با مجمع امروز اتحادیه استان تهران، هر ۳۱ استان ادغام اتحادیه‌هایش تعیین تکلیف شده است و پرونده مرحله استانی بسته و مقدماتش برای ادغام اتحادیه کشوری فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: این حرکت خوب در این زمینه بود که قرآنیان نشان دهند ظرفیت همکاری و تعامل با هم را دارند و هدف و نگاه این است که شرایطی برای خدمت بیشتر به ساحت مقدس قرآن کریم فراهم شود و اگر در گذشته دوگانگی‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود داشت امید است با این قد‌م‌های خوبی که در سطح کشور برداشته می‌شود، وحدت یکپارچگی در میان قرآنیان به‌ویژه در حوزه مؤسسات قرآنی شاهد باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن تشکر از همکاران در ارشاد و تبلیغات اسلامی و همچنین هر دو اتحادیه قرآنی استان تهران که در جهت برپایی این مراسم تلاش کردند، بیان کرد: بنابر این است که امروز اتحادیه مدغم و هیئت مدیره و بازرسی جدید تشکیل شود.

این مجمع با دعوت از ۴۸۳ مؤسسه قرآنی برگزار شد که با نظارت و با نظارت مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران و مؤمنی، رئیس دفتر قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان تهران همراه بود.

علی سرابی، عضو هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های قران و عترت کشور سخنران دیگر این مراسم بود.

وی اظهار کرد: مجموعه مؤسسات مردمی براساس وظیفه‌ای که احساس می‌کردیم و برای لبیک‌گویی به ندای رهبر معظم انقلاب، گام نهادیم.

سرابی با توجه به فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب، گفت: جامعه قرآنی از هیچ تلاشی برای توسعه فرهنگ قرآنی فروگذار نخواهند کرد.

سرابی بیان کرد: امروز و این ادغام اتحادیه‌ها امر مبارکی است و احیانا اگر این دوگانگی که در امر تولیت مؤسسات قرآنی و دو اتحادیه که وجود داشتند، موجب کندی روند کار و یا پیشرفت کار‌ها می‌شد امروز بحمدلله این افتراق پرونده‌اش بسته می‌شود و امید است که در اتحادیه مشترک با توان بالاتر و با حمایت دستگاه‌های این حوزه بتوانیم فعالیتمان را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: ان‌شاءالله اتحادیه مدغم، اتحادیه کارآمد باشد و مدیران قوی در رأس آن مدیریت کنند و مستقل از دستگاه‌هایی که تولیت امور و نظارت بر دستگاه‌های قرآنی را دارند عمل کنند اما امید است که این دستگاه‌ها مجال کافی به اتحادیه مؤسسات قرآنی خواهند داد و به ویژه امور اجرایی و خدمات اجرایی که تولیت می‌کردند آنها را به اتحادیه‌ها و مؤسسات واگذار کنند و اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی در آینده نشان می‌دهد که ظرفیت مردمی اگر پای هر کاری در انقلاب اسلامی ایران بیاید آن فعالیت به نحو احسن انجام می‌شود.

در ادامه مهدی نادی، رئیس کمیته اجرا و نظارت مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان تهران به گزارشی از فعالیت این کمیته پرداخت و گفت: این کمیته متشکل از رئیس دفتر قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان تهران و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ارشاد و مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران است.

وی ادامه داد: طبق شیوه اجرا از حدود سه ماه گذشته جلسات متعددی را در این زمینه اغاز کردیم و بیش از ۹ جلسه چند ساعته داشتیم و مصوباتی را به ترتیب گذراندیم تا امروز به این مجمع موکول شده است.

نادی با اشاره به اینکه نخستین مصوبات ما در خصوص شفاف‌سازی آمار مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران بود که شرایط حضور در این مجمع را داشتند، تصریح کرد: لیست واحدی را با حذف مشترکات تنظیم کردیم یعنی مؤسسات قرآنی ـ مردمی سازمان تبلیغات و همچنین مؤسسات فرهنگی ـ قرآنی ارشاد حائز شرایط معین شد و لیست دعوت از ۴۸۳ مؤسسه به‌دست آمد که امروز این مجمع با حضور این افراد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تصویب اساسنامه و رسمیت یافتن مجمع به طور کل با حضور نصف دعوت‌شدگان به علاوه یک انجام می‌شود، تصریح کرد: این مجمع امروز با این تعداد افراد رسمیت یافت.

نادی بیان کرد: طی زمان‌بندی که در این کمیته نظارت و اجرا در نظر گرفته شد، برنامه مجمع جلو خواهد رفت و دیگر اینکه اعتبار و محل اعتبار برگزاری این مجمع بوده است که این موضوع با حضور مدیران دو دستگاه انجام شد و مورد دیگر آماده‌سازی ملزومات مجمع بوده از قبیل مکان، پذیرایی، برگه و تعرفه رأی‌گیری و ... بوده است که در این کمیته به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از کاندیداها و تأیید صلاحیت انها در این کمیته انجام گرفت، اظهار کرد: همچنین اطلاع‌رسانی از طریق سایت‌ها، شبکه‌های مجازی و ... انجام شد و ارجاع اساسنامه و آیین‌نامه به مدیران مؤسسات قرآنی برای بیان نظراتشان در خصوص موارد غیرستاره‌دار است.

در ادامه انتخابات هیات رئیسه برای اداره جلسه انجام شد که بر اساس گزارش ایکنا، محمد بیستونی به عنوان رئیس هیئت رئسیه، حامد توسلی، مدیر مؤسسه حامل نور علوی به عنوان منشی، میرزایی، مدیر مؤسسه جامعه الزهرا (س) و کاظمی، مدیر مؤسسه ندای نثر به عنوان ناظر اول و دوم معین شدند.

سپس در خصوص موافقت و مخالفت کلیات اساسنامه رأی‌گیری انجام شد و مقرر شد که طی مجمع دیگر در خصوص مفاد و تبصره‌های غیرستاره‌دار که قابل تغییر است، بحث و تبادل نظر شود و بعضا در خصوص موارد ستاره‌دار در صورتی که نظراتی است از سوی مجمع مواردی پیشنهاد داده شود.

در ادامه هر کدام از کاندیداهای هیات مدیره و بازرسی به مدت یک دقیقه به بیان و ارائه رزومه خود پرداختند و سپس رأی‌گیری انجام شد.

براساس این گزارش، تهران آخرین استان بود که با تشکیل مجمع عمومی اتحادیه‌های قرآنی به اتحادیه‌های مدغم قرآنی دست یافت و با این حساب پرونده تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی استان‌ها که از پنجم مردادماه امسال آغاز شده بود و ۲۸ مهرماه به پایان رسید.

502

کد خبر: 850018

وب گردی

وب گردی