حاجی بابایی:  80 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم/لایحه خاکستری دولت در بودجه 97

نماینده مجلس با اشاره به عدم شفافیت اقتصادی که دولت در برنامه بودجه سال 96 دارد اظهار داشت: در این حوزه من نمره مطلوبی به دولت نمی دهم.

حمید رضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در پاسخ به این سوال که آیا دولت شفافیت اقتصادی را در قانون برنامه بودجه رعایت کرده است گفت: نه این طور نیست و در بودجه امسال شفافیت رعایت نشده است.

وی در توضیح بیشتر افزود:یکی از دلایل این است که در این برنامه چیزی حدود هشتاد هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم این کسری بودجه در قالب اوراق مشارکت و بعضی از مسائل دیگر پوشانده شده است و چون این شفاف سازی انجام نمی شود متاسفانه بودجه هر سال با مشکل جدی مواجه می شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: برداشت بودجه هم از محل نفت صد و نوزده هزار میلیارد تومان است و از نگاه اقتصادی باید جز بدهی های دولت محسوب شود و دولت باید بدهکار باشد چون این کار جز فروش سرمایه های مالی است و باید در مسیر توسعه و عمران هزینه شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در توضیح عدم شفافیت بودجه در سال 96 گفت: وجود ردیف های متفرقه حدود 70 درصد بودجه دولت را شامل می شود که این ها شفافیت لازم را دارا نیستند.

وی ادامه داد: دلیلی دیگر عدم شفافیت بودجه این است که سهم هر استان به صورت شفاف مشخص نشده است در طول سال بر اساس نگاه های متفاوت توزیع شود ممکن است عادلانه و یا غیر عادلانه باشد.

حاجی بابایی در مورد فرارهای مالیاتی با اشاره به بودجه اظهار داشت: بعضی از معافیت های مالیاتی به نظر می رسد خیلی مناسب نباشد. فرار های مالیاتی و مسائلی از این جنس بودجه ما را به بودجه ای ناکار آمد و غیر شفاف تبدیل کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وارد نشده پنجاه هزار میلیارد تومان در بودجه ابراز کرد: این عامل نشان از عدم وجود شفافیت در بودجه سال 96 دارد.

وی با اشاره به عدم شفافیتی که دولت در برنامه بودجه خود به مجلس وجود دارد بیان کرد: در این حوزه من نمره مطلوبی به دولت نمی دهم.

حاجی بابایی در پایان اظهار داشت: دولت نتوانسته به صد در صد درآمد خود از محل فروش نفت و مالیات ها برسد.

303

کد خبر: 850019

وب گردی

وب گردی