عذرخواهی آمریکا از جاکارتا

در پی جلوگیری از ورود ژنرال ارشد اندونزی به واشنگتن، یک دیپلمات آمریکایی به عذرخواهی از دوبت این کشور پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارین مک‌کی، معاون سفیر آمریکا در اندونزی توضیح نداد که چرا ژنرال گاتوت نورمانتیو،‌ رئیس نیروهای مسلح ارتش اندونزی از سوار شدن به هواپیما برای سفر به آمریکا منع شده اما گفت:این موضوع به طور کاملحل شده است.

سفارت آمریکا در اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مک‌کی صبح امروز با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و از وی عذرخواهی کرد. جوزف دونوان، سفیر آمریکا در اندونزی نیز عذرخواهی خود را اعلام کرده است.

روابط میان آمریکا و اندونزی عمدتا یک روابط دوستانه بوده است. ارتش اندونزی سوابق حقوق بشری خوبی ندارد اما شخص نورمانتیو به هیچ‌گونه نقض حقوق بشری متهم نشده است.

مک‌کی گفت: ما عمیقا از ناراحتی که به خاطر این رویداد به وجود آمده شرمسار هستیم و عذرخواهی می‌کنیم. بدون شک هیچ مساله‌ای که مانع سفر این ژنرال به آمریکا شود، وجود ندارد. ما از ایشان در کشورمان استقبال می‌کنیم. سفارت آمریکا در اندونزی نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد تا اصل ماجرا را متوجه شود.

این در حالی است که مرسودی در پاسخ گفت: اندونزی همچنان انتظار دارد که آمریکا توضیح کامل‌تری ارائه دهد. من گفته‌ام که عذرخواهی به تنهایی کافی نیست. ما یک توضیح روشن از دلیل وقوع این رویداد می‌خواهیم.

کد خبر: 850040

وب گردی

وب گردی