ظرفیت ۷۷ هزار مگاوات برق کشور/ بازار عراق و سوریه بهترین بازار هدف ایران 

سرپرست وزارت نیرو گفت: هم اکنون در کشور ۷۷ هزار مگاوات برق وجود دارد که  ظرفیت بالای ۵۵ هزار مگاوات آن مورد استفاده قرار می گیرد که نگهداری چنین ظرفیتی در پیک مصرف کار تصادفی نیست بلکه نشان از مدیریت و بهره گیری از ابعاد صحیح نیروی انسانی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در سی و دومین کنفرانس بین المللی صنعت برق اظهار کرد: هم اکنون در کشور ۷۷ هزار مگاوات برق وجود دارد که ظرفیت بالای ۵۵ هزار مگاوات آن مورد استفاده قرار می گیرد، نگهداری چنین ظرفیتی در پیک مصرف کار تصادفی نیست بلکه نشان از مدیریت و بهره گیری از ابعاد صیحیح نیروی انسانی دارد.


او تصریح کرد: در کشور از آمادگی ۹۹ درصدی برخودار هستیم و نیرو انسانی ما می تواند بالاترین ظرفیت برای کمک به منطقه عمل کند.


سرپرست وزارت نیرو افزود: در حال حاصل صنعت برق ۳۴ میلیون مشترک برق را تحت پوشش خود قرار داده و همچنین توانسته تمام خانوارها بالای ۱۰ خانوار را تحت پوشش قرار دهد.


محمودی گفت: ظرفیت موجود برق کشور یکی از مواردی است که می تواند در جغرافیایی خاورمیانه و کشورهای همسایه در بحث آموزشی اقدام کند.


او با اشاره به توان بخش خصوصی گفت: بیش از ۵۰ درصد تامین برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود و در کشور ما که نیاز به حرکت به سوی خصوصی کردن صنعت دارد صنعت برق ما جز طلایه داران این صنعت است.


محمودی ادامه داد: ما باید با بخش خصوصی تعاملات ویژه ای داشته باشیم و تا شاخص ارائه خدمات و کیفیت را ارتقا دهیم.


سرپرست وزارت نیرو افزود: در سال ۹۲ ،۱۲۵ دقیقه نوسان ولتاژ داشتیم این زمان در سال ۹۶ به ۱۲ دقیقه رسیده که بیانگر کار بزرگ در این صنعت است، در صنعت برق بازار خوبی وجود دارد که در افق های کوتاه مدت می توان در این بخش سرمایه بزرگی را جذب کرد.


او گفت: سال آینده حداقل ۵۵ هزار مگاوات برق نیاز داریم که در این راستا ۷۵ هزار پتانسیل در بخش انرژیهای بادی و خورشیدی وجود دارد که این پتانسیل قابلیت بالفعل شدن را دارد.


محمودی افزود: در کنار همه این موارد بهسازی، بازسازی و بهره برداری از مجموعه تاسیسات وجود دارد که علاوه بر اینها توسعه منابع انسانی و مدیریتی در عرصه برق می تواند خیلی از بازارهای منطقه را با بازار ایران پیوند دهد.


سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه بازار عراق بازار مناسبی برای ایران است، گفت: ظرفیت های موجود از جمله ارتباطات سیاسی و کارشناسی مدیریتی در کشور ایران و عراق موجود است و بازار مساعدی برای بخش خصوصی با کشورهای دیگر نیز خواهد داشت.


او با توجه به بازسازی کشور سوریه و نیاز به زیرساختهای صنعتی و توسعه در این کشور گفت: ما نباید این بازار را فراموش کنیم.


او با اشاره به سی و دومین کنفرانس بین المللی برق گفت: اهداف این نشست توسعه فکری، طراحی و پژوهش و ارتقای دیدگاه در این زمینه نیاز داریم.


محمودی با اشاره به اینکه زمینه های لازم برای حمایت و هدایت صنعت برق وجود دارد گفت: صنعت گران ایرانی در تمام عرصه ها توانسته است توان خود را ثابت کند.


او افزود: استراتژی وزارتخانه‌ در صنعت برق به سمتی است که در آینده ظرفیت ها را افزایش داده و توجه ویژه ای به اقتصاد برق و اقتصاد پویا داشته باشد.

ادامه دارد...

401

کد خبر: 850059

وب گردی

وب گردی