پزشکیان: اگر داده ها درست باشد، رانت و قاچاق رخ نمی دهد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اگر داده درست در اختیار داشته باشیم، رانت و قاچاق صورت نمی گیرد و پولی در بانکها گم نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز، «مسعود پزشکیان» در مراسم روز ملی آمار افزود: بدون داده حتی برای یک فرد بیمار نمی توان تصمیم گرفت، چه برسد به اینکه بخواهیم در سطح کلان کشور بدون داده تصمیم گیری کنیم.
وی تصریح کرد: اکنون٤٠ سال از انقلاب می گذرد و همه فقط می گوییم باید داده داشته باشیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: می گویند هشت هزار میلیارد تومان گم شده، کجا رفته، اگر داده داشته باشیم، پولی گم نمی شود و رانتی اتفاق نمی افتد.
وی افزود: در مواردی نیز اعلام می شود که زمین خورده شده، مگر زمین خورده می شود یا از مالیات فرار می کنند و شناسایی نمی شوند؛ زیرا داده نداریم.
وی گفت: کلی پول گم شده مردم در خیابانها ریخته است، اما کسی پاسخگو نیست، در صورتی که داده داشتیم چنین چیزی رخ نمی داد.
وی تاکید کرد: هیچ چیز در دنیا گم نمی شود اگر داده داشته باشیم.
وی گفت: قوانین هم داریم، در برنامه های توسعه چهارم، پنجم و ششم وظایفی بود که دولت انجام دهد، اما عمل نکردیم.
وی گفت: چرا عمل نمی شود زیرا مدیران ما سیاسی هستند و یا اصلا مدیر نیستند،کسانی که الفبای مدیریت را نمی دانند وزارتخانه ای را دست او می دهیم.
وی گفت: بدون هیچ شناختی کسی را بر می دارند و مدیر می کنند، از مدیر بیمارستانی ورودی و خروجی را پرسیدم ، اصلا اطلاعات نداشت.
وی ادامه داد:الان با آابهای زیرزمینی چه می کنند و چه بلایی در سالهای آتی سر کشور به لحاظ آب خواهد آمد.
وی گفت: نفع و ضرر هر برنامه ای باید متقن به ارقام و آمار باشد، کسی که بدون داده عمل کند، اشتباه است.
وی اضافه کرد: قانون می گذاریم، بعد تبصره می گذاریم زیرا از اول همه چیز را با هم ندیده ایم، وزارتخانه ای را بدون مطالعه ادغام می کنیم، بعد دولت بعد می آید، آنرا جدا می کند؛ حتی دو اتاق را وقتی می خواهیم، ادغام کنیم باید برنامه داشته باشیم.
وی اظهار کرد: امسال پولی که برای کاداستر(هویت بخشی به زمین) در نظر گرفته بودیم ،رفت روی هوا؛ اگر داده ها به هم متصل باشند، کسی نمی تواند از مالیات فرار کند، فردی که شغلی ندارد، چطور ٥٠٠ میلیارد تومان وام گرفته است، مدیران ما یا داده ها را نمی بینند و یا ندارند، مدیری خرابکاری می کند، بعد فوق العاده مدیریت هم می گیرد، مردم را ناراضی کرده و پاداش هم گرفته است.
وی تاکید کرد :بدون آمار راه رفتن در تاریکی است؛ اگر رییس جمهوری و یا رییس سازمان برنامه بودم، اول داده ها را جمع اوری می کردم؛ هم اکنون در مجلس داریم، قوانین زمین مانده را پیگیری می کنیم تا بتوانیم جلوی قاچاق، رشوه و رانت را بگیریم.

منبع: ایرنا

302

کد خبر: 850085

وب گردی

وب گردی