آغاز فعالیت سایت‌های فروش اینترنتی بلیط برای مقاصد شلمچه و چزابه در استان اصفهان

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری اصفهان گفت: سایت‌های فروش اینترنتی بلیط شرکت‌های مسافربری برای مقاصد شلمچه و چزابه از تمام شهرهای استان شروع به فعالیت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی صلواتی پیرامون تمهیدات اندیشیده شده برای سفر اربعین به عراق، اظهار کرد: ستاد اربعین در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل و جلسات متعددی با حضور مدیران شرکت‌ها و انجمن شرکت‌های شهرستان‌ها برگزار شده است.

وی افزود: در بحث کنترل‌های فنی و ایمنی ناوگان، مدیران فنی شرکت‌های مسافربری ملزم شده‌اند ناوگان خود را پیش از سفر مورد معاینه فنی قرار دهند و از صحت عملکرد ناوگان اطمینان حاصل کنند. علاوه بر آن، ناظران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگان پلیس راه بر حسن اجرای این کار نظارت خواهند کرد و به صورت تصادفی برخی از اتوبوس‌ها را مورد بازدید قرار می‌دهند.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیط‌های اربعین حسینی آغاز شده است، اضافه کرد: زائران می‌توانند بلیط‌های اتوبوس را به مقاصد مرزهای شلمچه و چزابه در زمان مورد نظر خود با مراجعه به پایگاه اینترنتی Payaneha.com خریداری کنند.

صلواتی افزود: سایت‌های فروش اینترنتی بلیط شرکت‌های مسافربری برای مقاصد شلمچه و چزابه از تمام شهرهای استان شروع به فعالیت کرده است. قیمت‌ها نیز به نسبت سال گذشته تغییر نکرده است و بسته به اینکه مسافران از کدام ناوگان و با چه ظرفیتی استفاده کنند، قیمت‌ها از 60 تا 110 هزار تومان متغیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای استان اصفهان خدمت‌دهی به مرزهای چزابه و شلمچه اختصاص پیدا کرده است، گفت: در اربعین حسینی سال گذشته در مجموع به 110 هزار نفر از زائران در مجموع رفت و برگشت خدمات‌دهی انجام گرفت و در سال جاری نیز بسته به تقاضای مسافران، ناوگان مورد نیاز فراهم خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

رییس اداره حمل و نقل مسافر با اشاره به ظرفیت دو هزار دستگاهی ناوگان مسافربری در استان اصفهان، اظهار کرد: بهتر است زائران برای جلوگیری از مشکلات، بلیط‌های سفر خود به عتبات عالیات را به‌ صورت اینترنتی پیش‌خرید کنند تا خدمات‌دهی به‌ طور مناسب‌تری انجام گیرد. در مجموع در تامین ناوگان مشکلی وجود نخواهد داشت و ناوگان به تعداد مورد نیاز فراهم می‌شود.

صلواتی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان دقیق بازگشت افراد از عتبات عالیات مشخص نیست، پیش‌خرید بلیط برگشت ممکن نخواهد بود، اما برای مسیر بازگشت نیز مشکلی وجود ندارد و مانند سال گذشته، حجم زیادی از ناوگان در مرزها برای خدمت‌رسانی به زائران در مرزهای چزابه و شلمچه آماده خواهد بود.

وی با اشاره به جدید بودن سفر اربعین حسینی و عدم وجود پایانه مسافربری ویژه اتوبوس‌های بین شهری در مرزها، خاطرنشان کرد: در مرزهای چزابه و شلمچه یک پارکینگ بزرگ مخصوص اتوبوس‌ها و سواری‌ها در نظر گرفته شده است و مسافران می‌توانند از آن برای برگشت به اصفهان استفاده کنند.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: از نهادهای فرهنگی، بهداشتی و درمانی و هلال‌احمر درخواست شده است که کلیپ‌های فرهنگی تهیه کنند و در اختیار ناوگان مسافربری قرار دهند تا در ایام اربعین درون اتوبوس‌ها برای زائران پخش شود.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برای برپایی 58 موکب استان اصفهان در ایام اربعین در کربلای معلی مجوز صادر شده است.

901

کد خبر: 850093

وب گردی

وب گردی