آمریکایی‌ها شیطان هستند

رییس مجلس شورای اسلامی در چهلمین سالگرد ارتحال شهادت آیت الله مصطفی خمینی که در سالن اجلاس برگزار شد اظهار کرد: اخیرا یکی از روسای مجالس کشور‌های دوست آمریکا در جلسه‌ای گفت که آمریکایی‌ها شیطان هستند همان حرفی که قبلا امام زده بودند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در چهلمین سالگرد شهادت آیت الله مصطفی خمینی که در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌های علمی و زندگی پرماجرای حاج آقا مصطفی خمینی از وی شخصیتی آبدیده ساخته بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام راحل حاج آقا مصطفی خمینی را آینده اسلام می‌دانستند.

وی بیان کرد: اخیرا یکی از روسای مجالس کشور‌های دوست آمریکا در جلسه‌ای گفت که آمریکایی‌ها شیطان هستند همان حرفی که قبلا امام زده بودند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ما باید درک کنیم که حاج آقا مصطفی خمینی چه ویژگی‌هایی داشت که ستون انقلاب بود، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شخصیتی حاج آقا مصطفی این است که فدایی اسلام بود و از همه چیز خود برای اسلام مایه می‌گذاشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی وقتی در قید حیات بود آماج تلخ‌ترین تهمت‌ها قرار می‌گرفت و تعبیرات نابجایی حتی از داخل علیه ایشان مطرح می‌شد، اما ایشان سخن نمی‌گفت و صبر می‌کرد.

وی با بیان اینکه در پس خورشید پیشوای انقلاب این افراد گذشت داشتند و بسیاری از مسائل را سهل می کردند، گفت: حکومت کردن عده ای فدایی می خواهد که کار را جفت و جور کنند و نقش شخصیت هایی مانند حاج آقا مصطفی خمینی در این مسیر برجسته بود.

لاریجانی تاکید کرد: امام در سخنرانی بعد از شهادت حاج اقا مصطفی در سال 56 اعلام کردند که روحانیون اخلاق و معارف در اسلام را حفظ کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی نویسندگان به اشتباه آخوند درباری را مطرح می کنند در حالی که اینها با طرح این موضوعات اهداف سیاسی داشتند و برای گرفتن مناصب احتیاج به سلاطین نداشتند و فقط برای ترویج اسلام تلاش می کردند.

وی تاکید کرد: با مشاهده فکر امام راحل و یاران ایشان می بینیم که آنها قرائتی از دین را قبول دارند که درون آن پایه عقلانی مستحکم باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

303

کد خبر: 850100

وب گردی

وب گردی