طرح نمایندگان سنا آمریکا برای ابدی سازی محدودیت های فعالیت هسته ای ایران نقض برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد که نمی‌توان به برجام تبصره جدیدی اضافه کرد.

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شروط برجامی کنگره ایالات متحده آمریکا در راستای ابدی‌سازی محدودیت‌های کشورمان در برجام، بازگشت خودکار تحریم‌ها و بازرسی از سایت‌های نظامی را غیر قابل پذیرش دانست و گفت: نمایندگان سنا آمریکا باید بدانند که برجام سند بین المللی است که نمی توان به آن تبصره جدیدی را اضافه کنند لذا طرح "کورکر ــ کاتن" قابلیت اجرایی شدن را ندارد.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد برجام را تصویب کرده اند از این رو آمریکا باید تعهدات مشخص شده در این توافقنامه را اجرایی کند نه اینکه به دنبال اصلاح یا تغییر باشد، تصریح کرد: سیستم های پادمانی بین المللی چارچوب مشخص دارند و هم اکنون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایبندی ایران نظارت دارد لذا هرکشوری نمی تواند به سلیقه خودش رفتار کند.

وی ادامه داد: ابدی‌سازی محدودیت‌های کشورمان در برجام به معنای محدودیت‌ در زمینه غنی‌سازی اورانیوم، ذخیره‌سازی مواد هسته‌ای و راه‌اندازی دستگاه‌های سانتریفیوژ است که جمهوری اسلامی هیچ وقت زیر بار چنین سیاست خصمانه‌ای نخواهد رفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: غربی ها قبل از امضاء برجام در حوزه مسائل هسته ای به دنبال طرح موضوعات دیگری مانند حقوق بشر، نظامی و غیره بودند از این رو وقتی موفق به تحقق اهدافشان نشدند، هم اکنون می خواهند بازرسی‌ از مراکز نظامی کشورمان را مطرح کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که طرح دو سناتور آمریکایی برای تغییر توافقنامه هسته‌ای گروه 1+5 و ایران و ملزم کردن کشورمان به پذیرش شرایط جدید در توافقنامه مذکور جنبه عملیاتی شدن ندارد.

منبع: خانه ملت

303

کد خبر: 850105

وب گردی

وب گردی