افزایش 900 درصدی استعمال سیگارهای الکترونیکی میان دانش‌آموزان دبیرستانی آمریکا

نتایج یک پژوهش نشان داد، میزان استعمال سیگارهای الکترونیکی بین دانش‌آموزان دبیرستانی ایالات متحده آمریکا، از سال 2011 تا اوایل 2016، 900 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، نتایج یک پژوهش نشان داد، میزان استعمال سیگارهای الکترونیکی بین دانش‌آموزان دبیرستانی ایالات متحده آمریکا، از سال 2011 تا اوایل 2016، 900 درصد افزایش یافته است.

بر اساس نتیجه یک بررسی جدید، سیگارهای الکترونیکی به اندازه سیگارهای توتونی مضر هستند و به همان اندازه نیز منجر به بروز بیماری‌های ریوی کشنده و سرطان می‌شوند.

مسئولان اداره مواد غذائی و داروئی ایالات متحده آمریکا هشدار داده‌اند، در حال حاضر سیگار الکترونیکی در میان جوانان محبو‌ب‌ترین دخانیات است و روز به روز استعمال آن بیش‌تر می‌شود.

ماه گذشته محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که سیگار الکترونیکی در موش‌ها باعث آسیب به ریه شده و احتمال عفونت ریوی را در آنها افزایش داده است؛ نتیجه یک مطالعه دیگر نیز نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی ریه‌ها را مسموم می‌کنند، اثربخشی سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهند و موجب تحریک فعالیت باکتری‌ها می‌شوند که در نتیجه، به طور بالقوه ابرمیکروب‌ها را کشنده‌تر می‌کنند.

بررسی‌های محققان دانشگاه ویرجینیا ثابت کرده است، استفاده از سیگارهای الکترونیکی خطر حمله قلبی را به اندازه سیگارهای توتونی افزایش می‌دهد و کشیدن سیگار الکترونیکی منجر به تمایل نوجوانان به کشیدن سیگار می‌شود؛ این در حالیست که افرادی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند، 28 درصد کمتر از افرادی که از این نوع سیگار استفاده نمی‌کنند، شانس ترک سیگار دارند.

706

کد خبر: 850107

وب گردی

وب گردی