جمع‌آوری ۸.۳ میلیارد تومان زکات در استان تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مردم تهران در6 ماهه نخست امسال، ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۸ درصد رشد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، محسن ولیئی میزان زکات پرداخت‌شده در استان تهران در 6 ماهه نخست سال 96 را هشت میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 168 درصد رشد داشته است.


وی زکات پرداخت‌شده را شامل زکات واجب و مستحب، شجره طیبه، فطریه و کفاره عنوان کرد و یادآور شد:سال 95، سه میلیارد و 100 میلیون تومان زکات پرداخت‌شده بود.

ولیئی با اشاره به اینکه مردم استان تهران همکاری مطلوبی با کمیته امداد در خدمت‌رسانی به مددجویان دارند، افزود: 82 درصد زکات جمع‌آوری‌شده برای درمان، معیشت، جهیزیه، تحصیل، آزادی زندانیان و مسکن محرومان در بخش جهیزیه و 18 درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به برنامه‌ریزی به‌موقع از سوی دبیرخانه شورای زکات استان تهران و تلاش اولیای امور این فریضه الهی عنوان کرد: کمیته امداد منطقه 12 تهران و شهرستان‌های ری و شمیرانات به ترتیب با جمع‌آوری یک میلیارد و 258 میلیون تومان، 986 میلیون و 270 هزار تومان و 837 میلیون و 136 هزار تومان در شش‌ماهه نخست امسال رتبه‌های نخست تا سوم استانی را در این زمینه به خود اختصاص دادند.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی مردم خیر و نوع‌دوست تهران به فارس گفت: مردم نیک‌اندیش استان می‌توانندباشماره‌گیری سامانه تلفنی 7355 مبلغ موردنظر زکات خود را پرداخت کنند.

706

کد خبر: 850112

وب گردی

وب گردی