نقش مهم متخصصان «طب اورژانس» در بیمارستان‌ها/ مهم‌ترین دغدغه این متخصصان چیست؟

یک متخصص طب اورژانس گفت: نقش مهم متخصصین طب اورژانس در مراکز درمانی در خصوص درمان بیماران‌ باید جدی گرفته شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، مهدی ابراهیم‌زاده متخصص طب اورژانس در خصوص عملکرد این متخصصی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توضیح داد: متخصصین طب اورژانس توانائی‌هایی درزمینه مختلف مثلا تشخیص ودرمان اورژانس‌های قلب مثل سکته‌ها و آریتمی‌های قلبی ،اورژانس بیماران حاد روانپزشکی و مسمومیت‌های مختلف، درمان شکستگی‌ها ودررفتگی‌ها، سکته‌های مغزی، اکثر اورژانسهای داخلی ،جراحی و ... را بر عهده دارند.

وی افزود: یکی ازمهمترین کارهای اختصاصی متخصصین طب اورژانس مدیریت بیماران پیچیده مثل تصادفات است که مریض ممکن است همه مشکلات حاد ازجمله احتیاج به راه هوایی مطمئن ، شکستگی و دررفتگی،شوک، خونریزی و آریتمی قلبی...را همراه هم داشته باشد که فقط یک متخصص طب اورژانس می‌تواند همه این موارد را همزمان مدیریت کند.

این متخصص طب اورژانس تصریح کرد: ازکارهای مهم دیگر مدیریت بحران‌های مختلف مثل زلزله و سیل و...در سطوح گسترده است.

ابراهیم زاده گفت: تریاژ بیماران یعنی اولویت دادن بیماران بدحالتر و مدیریت پرسنل اورژانس که با این کار همه پرسنل هماهنگ وبه‌صورت تیمی نقش مهمی در رسیدگی سریع به بیماران پیدا می‌کنند.

وی گفت: باتوجه به توانایی‌های گسترده متخصصین طب اورژانس ضرورت این رشته درهمه کشورها مشخص شده است و بیماران در بیمارستاهای فوق سردرگم نمی‌شوند و به نیازهای تشخیصی درمانی آنها سریعا پاسخ داده شده و مشکلات اورژانسی بیماران برطرف می‌شود همچنین بیماران جهت ادامه درمان به بخشهای مربوطه یا icu یاccu فرستاده می‌شوند.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: از آنجا که با وجود متخصصین طب اورژانس هزینه‌های درمانی ونیازبه اتاق عمل کمتر می‌شود، به دستورالعمل‌های قوی‌تری از وزارت بهداشت برای جذب این نیروها در بیمارستان‌ها احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: آماردقیقی در خصوص میزان افراد شاغل در این رشته در دسترس نیست اما درصورت توزیع صحیح و برآورده شدن مشکلات آنها ،خیلی ازمراکز بیمارستانی می‌توانند مجهز به این متخصصین باشند.

این متخصص طب اورژانس در پایان در خصوص مشکلات این متخصصین خاطرنشان کرد: از آنجائی‌که این متخصصین بصورت شبانه روز در بیمارستان هستند و با مطب زدن این قشر خیلی از توانمندی‌هایی که درطی دوره تخصصی کسب کرده‌اند هرز می‌رود، لزوم استخدام در مراکز بیمارستانی چالش بزرگی است که این قشر بتواند با علاقه‌مندی و اعتماد به نفس بیشتر به حل مشکلات مردم بپردازد و جامعه از توانمندی‌های آنها بیشتر بهره‌مند شود.

701

کد خبر: 850143

وب گردی

وب گردی