دستگیری شکارچی با لاشه کل وحشی/ رهاسازی بوتیمار درفلاورجان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در هفته جاری یک شکارچی به همراه لاشه کل وحشی در ارتفاعات پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی جمشیدیان در ارتباط با دستگیری یک شکارچی به همراه لاشه یک کل وحشی اظهار داشت: این متخلف شکار همراه با لاشه یک کل وحشی و ادوات شکار در ارتفاعات پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو توسط محیط بانان دستگیر شد.

وی با بیان اینکه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو دارای انواع وحوش به خصوص آهوی ایرانی و نیز قوچ و میش است، ابراز داشت: این منطقه دارای ارزش‌های زیستی فراوان است و محیط بانان به شکل شبانه‌روزی در راستای حفاظت از این منطقه ارزشمند زیستی از نظر گیاهی و جانوری در حال گشت‌زنی هستند و در بسیاری از موارد پیش از آغاز شکار متخلفان را دستگیر می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان اینکه شکار و حتی اقدام به شروع به شکار در زیستگاه های حیات وحش جرم است، ابراز داشت: تصادفات جاده‌ای و سودجویی شکارچیان، حیات وحش غنی مناطق حفاظت شده کشور را در معرض خطر قرار داده است.

نیازمند توجه مسئولان در راستای ایجاد روگذر برای حیات حش هستیم

وی ادامه داد: در مواردی که جاده از میان زیستگاه طبیعی حیات وحش عبور می‌کند نیازمند توجه مسئولان در راستای فنس کشی جاده و یا ایجاد روگذر برای حیات حش هستیم ضمن اینکه رانندگان نیز باید در مناطقی که دارای تابلوی عبور حیات‌وحش است سرعت مجاز را رعایت کنند.

جمشیدیان با اشاره به اینکه زنده‌گیری پرندگان مورد حمایت نیز از دیگر مواردی است که زندگی حیوانات بیگناه طبیعت را در معرض خطر قرار داده است، بیان داشت: بسیاری از پرندگان نیز به دلیل تغییر محیط زیست خود مجبور به تغییر محل زندگی برای زنده ماندن هستند.

وی در گفت‌وگو با مهر ادامه داد: در همین راستا در روزهای گذشته یک پرنده بوتیمار (پرنده کنار آبزی از راسته لک لک سانان ) پس از زنده گیری توسط آتش نشانی به محیط زیست فلاورجان تحویل و پس از تیمار در محل زندگی طبیعی خود رهاسازی شد.

901

کد خبر: 850159

وب گردی

وب گردی