بالگردهای بریتانیا برای کنترل مرزهای مشترک پاکستان با ایران مستقر می شود

رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان گفت: مقرر شد تا بریتانیا تعدادی هلیکوپتر در اختیار پاکستان قرار دهد تا کنترل مطلوبتری بر این منطقه اعمال شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، ژنرال «مسرت نواز ملک» در حاشیه بازدید صبح امروز خود از دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تقدیر از میزبانی پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران به منظور برگزاری این فرصت اظهار کرد: دو کشور همسایه ایران و پاکستان همواره روابط حسنه خوبی با یکدیگر داشتند و این در حالی است که روابط این دو کشور فراتر از روابط سیاسی و به صورتی برادرگونه ادامه داشته است و امیدواریم این نشست زمینه همکاری‌های بیشتر میان دو کشور را افزایش دهد.

رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان با تاکید بر اینکه هر دو کشور خواستار ارتقای سطح تعاملات در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستند، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتظار کشور پاکستان از مجامع بین‌المللی و سازمان UNODC گفت: تقاضا داریم سطح حمایت‌های خود در زمینه آموزش، بودجه و فناوری‌ها را ارتقا دهند چرا که از سال 2001 کشور پاکستان از لحاظ کشت خشخاش کاملا مصون شده ولی شاهد هستیم به دلیل همجواری این کشور با افغانستان انواع مواد مخدر به کشورمان وارد می‌شود.

وی در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص چرایی عدم وجود کنترل مناسب بر مرزهای سرزمینی پاکستان و تبعات این کنترل نامطلوب گفت: متاسفانه ما شاهدیم که در مرز مشترک پاکستان و ایران، کشور ایران کنترل مناسب‌تری بر مرزهای مشترک دارد که علت این مسئله نیز زیرساخت‌های بهتر ایران در منطقه موردنظر است که عملا باعث شده اعمال قانون در مرز مشترک ایران و پاکستان از سوی ایران بهتر انجام شود.

ژنرال نواز ملک ادامه داد: از سوی دیگر منطقه بلوچستان که منطقه مشترک بین ایران و پاکستان است یک ایالت بزرگی است که علی‌رغم وسعت بالای آن از جمعیت کمی برخوردار است و این موضوع باعث شده تا کنترل این محدوده از سوی پاکستان با مشکلاتی روبه‌رو شود که البته تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به این مسئله مقرر شد تا بریتانیا تعدادی هلیکوپتر در اختیار پاکستان قرار دهد تا کنترل مطلوبتری بر این منطقه اعمال شود.

705

کد خبر: 850187

وب گردی

وب گردی