وزارت بهداشت رتبه برتر را در بین دستگاه های اجرایی کشور کسب کرد

معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نخستین همایش مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت که با حضور معاونین رئیس جمهور و وزیرامور اقتصادی و دارایی در سالن همایش های رازی برگزار شد، رتبه برتر را کسب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مطابق استانداردهای حسابداری، دارایی‌های مولد دارایی‌هایی هستند که امکان ایجاد بازده تجاری دارند و یا برای ایجاد بازده تجاری نگهداری می‌شوند. دارایی زمانی بازده تجاری ایجاد می‌کند که مطابق با رویه‌های سازمان‌های انتفاعی مورد استفاده قرار گیرد. نگهداری دارایی برای ایجاد «بازده تجاری» نشان‌دهنده آن است که دستگاه عمومی قصد ایجاد جریانات نقدی مثبت از دارایی (یا واحدی که دارایی متعلق به آن است) را دارد و بازدهی متناسب با ریسک نگهداری دارایی، کسب می‌کند.

این همایش به‌منظور ایجاد تحول در حوزه مدیریت دارایی‌های دولت و تنظیم سیاست‌های اقتصادی، مالی و ایجاد هماهنگی و جهت‌دهی در امور برنامه‌های مالی دولت و اجرای احکام مقرر در بندهای(9) و (16) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور و با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی، پیشگامی در تقویت‌بخشی واقعی، صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور، تاکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی‌سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضروری و هزینه‌های زائد، افزایش ثروت‌آفرینی، افزایش تامین مالی پایدار دولت و تقویت انضباط، سلامت و شفافیت مالی و اداری مرتبط با حوزه دارایی‌های دولت برگزار شد.

701

کد خبر: 850200

وب گردی

وب گردی