آیین‌های محرم بر پایه انتقال مفاهیم قیام عاشورا برگزار شود

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز گفت: آیین‌های محرم بر پایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود‎.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام عبدالعلی پاکزاد در نشست دانشجویی آسیب شناسی آیین های عزاداری محرم در دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز که با هدف آسیب شناسی بدعت ها و انحرافات در شیوه و نحوه برگزاری مراسم عزاداری برای ائمه اطهار(ع) برگزار شد بر ضرورت توجه به برگزاری مراسم عزاداری و اهمیت به آسیب شناسی و انحرافات تاکید کرد.

وی اظهار کرد: آیین های محرمی باید بر پایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار و از رفتارهای خرافی و فاقد مبنای علمی و واقعی پرهیز شود.

پاکزاد افزود: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش های عاشورایی و حسینی استوار شده، بنابراین ائمه جماعات و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم همه تلاش خود را برای اشاعه، تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا به کار بندند.»
عضو هیات علمی واحد بندرگز تصریح کرد: «طراوت بخشی ایمان دین باوران، معرفت افزایی نسبت به ائمه معصومین (س) و تقویت ارتباط قلبی با پیشوایان از مهمترین رسالت های مجالس اهل بیت (ع) ذکر کرد.

مدیر گروه معارف اسلامی واحد بندرگز، غلو درباره اهل بیت (ع) و طرح یکجانبه سیمای معصومین (ع) را از آسیب های محتوایی عزاداری های اهل بیت (ع) برشمرد.

این نشست به همت کانون های فرهنگی قرآن و عترت و شهروند مسئول و با حضور دانشجویان علاقه مند به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

کد خبر: 850217

وب گردی

وب گردی