دغل بازی ترامپ برای فرار از جنگ ویتنام

سناتور جان مک کین در گفتگویی درباره جنگ ویتنام به تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حاضر نشدن در جنگ ویتنام اشاره و خاطرنشان کرد که وی با ارائه گواهی پزشکی از رفتن به جنگ امتناع کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، که در جوانی در آکادمی نظامی خصوصی نیویورک حضور یافته بود، پنج بار و در خلال جنگ ویتنام گواهی پزشکی دریافت کرده است ،از جمله گواهی پزشکی که زائده‌ای را در استخوان پای وی تشخیص داده بود.
ترامپ و سناتور جان مک کین، تاکنون بارها به جنگ لفظی با یکدیگر مبادرت کرده اند. ترامپ در موارد متعدد مدعی شده بود مک کین قهرمان جنگی نبوده زیرا در خلال جنگ ویتنام اسیر شده است.
وی از عذرخواهی بابت این اظهاراتش خودداری کرد و اختلاف این دو نفر به دولت وی کشیده شد جایی که مک کین، به یکی از منتقدان سرسخت ترامپ در کنگره تبدیل شده است.
کین در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی اسپن درباره جنگ ویتنام گفت: «یکی از ابعاد این مناقشه که من هرگز نمی‌پذیرم این است که ما قشری کم درآمد و پردرآمد داریم که به دنبال پزشکی می‌گردند تا به آن‌ها بگوید زائده استخوانی داری! این کاملا غلط است. اگر ما از هر آمریکایی بخواهیم خدمت کند، همه باید خدمت کنند.»
او در این مصاحبه هیچ اشاره مستقیمی به ترامپ نکرد، اما گواهی پزشکی رئیس جمهور به سبب زائده استخوانی کاملا مشخص است و خانواده وی در آن زمان جزء اقشار مرفه جامعه بوده اند.
ترامپ در سال 2016 به نیویورک تایمز گفته بود پزشکی گواهی بسیار مستدلی درباره پاشنه پایش به وی داده بود و باگذشت زمان این مشکل برطرف شد.
مک کین پنج سال به عنوان زندانی جنگی در جنگ ویتنام بوده و به رغم آن که فرزند یک دریاسالار آمریکایی بود، از استفاده از موقعیت پدر خود برای آزادی خودداری کرده است.

کد خبر: 850225

وب گردی

وب گردی