«ساخت چین» به پای برج آزادی رسید

«ساخت چین» در میدان آزادی و کنار نماد تهران اجرا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی برج آزادی، این پروژه توسط نگار فرجیانی و نارسیس سهرابی ؛ تا کنون به 9 شهر و پنج کشور دنیا رفته است.

پروژه ادامه دارِ «ساخت چین»، تجربه ای است متفاوت از مشارکت شهروندان و هنر تعاملی در فضای عمومی که به شکل بازی با توپی در سه رنگ اجرا می شود.

این پروژه هنری، سال 1390 با نمایش این توپ در شهر یزد آغاز شد و در طی شش سال از شهرهای دبی (امارات متحده عربی)، تفلیس و روستاوی (گرجستان)، تورنتو (کانادا)، مرکز شهر شیکاگو (ایالت ایلینوی آمریکا)، سیاتل (واشنگتن)، دانشگاه شهر ارواین (کالیفرنیا) و دانشگاه شهر یوجین (ایالت ارگان) گذشته و اکنون به برج آزادی تهران رسیده است.

در طی این مدت «ساخت چین»، با پیمودن مرزها در پس تعامل و بازی، به مفاهیمی میان رشته ای همچون تعریف فضا و چگونگی مصرف آن توسط شهروند معاصر، همچنین نحوه معرفی مکان و حضور مفعول در حوزه عمومی می پردازد. نوع نگاه، برخورد و واکنش نسبت به توپ سه رنگ تا امروز بسته به شرایط و مکان های نمایش داده شده، متفاوت بوده است؛ به طوری که در برخی موارد مورد توجه بوده، بعضاً به حاشیه رانده شده و در شرایطی دیگر، در کانون توجه قرار گرفته است.

پروژه «ساخت چین» پس از برج آزادی تهران به شهرهای دیگر دنیا نیز سفر خواهد کرد.

503

کد خبر: 850229

وب گردی

وب گردی