داعش قصد ترور ملکه انگلیس را داشته است

داعش قصد داشته است که طی عملیاتی ملکه انگلیس را در سال ۲۰۱۵ ترور کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه دیلی میل ، سالی جونز، زن انگلیسی که پیش از این به گروه تروریستی داعش پیوسته و به "بیوه سفید" شهرت یافته بود ، پیش از این یک‌بار تلاش کرد تا با به خدمت گرفتن سرآشپز یک پیتزا فروشی ملکه انگلیس را در هفتادمین سالگرد جشن‌های مشهور به "روز پیروزی بر ژاپن" ترور کند.

سالی جونز پیش از این به همراه پسر ۱۲ ساله خود به سوریه سفر کرده بود تا به گروه تروریستی داعش بپیوندد اما در ماه ژوئن در حمله هوایی آمریکا کشته شد.

سالی، آدام سرآشپز سابق یک پیتزا فروشی را توجیه کرده بود تا در یک مراسم دست به بمب‌گذاری برای ترور ملکه انگلیس بزند. قرار بود این کار به سبک بمب‌گذاری مسابقات دو ماراتن بوستن آمریکا انجام شود.

آدام به نشریه سان گفت: او از من خواست که دست به حمله در مراسم هفتادمین سالگرد روز پیروزی بر ژاپن بزنم که ملکه انگلیس در آن حضور داشت. او برای من تجهیزات ساخت بمب فرستاده و به من گفت، من را با دیگر "خواهران جهادی" در بریتانیا مرتبط خواهد کرد.

آدام در ادامه گفت:" او در صحبت اینترنتی با من از شکلک‌هایی استفاده کرد که من را صمیمی‌تر کند و به هنگام برنامه ریزی برای این ترور تلاش می‌کرد نزد من خوش رفتار شود."

کد خبر: 850267

وب گردی

وب گردی