تشکیل ستاد تکریم ارباب رجوع در وزارت کشور اقدام ارزشمندی است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل ستاد تکریم ارباب رجوع اقدام ارزشمندی از سوی وزارت کشور برای تحقق حقوق شهروندان در دستگاه‌های دولتی است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد جمالی با اشاره به اینکه اصل تشکیل این ستاد خوب و لازم است اظهار داشت: این اقدام وزیر کشور قابل تقدیر است و موجب افزایش رضایت مردم از عملکرد وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور می‌شود.
وی در ادامه افزود: باید برای موفقیت کامل ستاد تکریم ارباب رجوع نکاتی درنظر گرفته شود. اول اینکه این ستاد به یک اداره دیگر تبدیل نشود که نیاز باشد بر آن نظارت شود یا شکایتی از همین ستاد انجام شود. همچنین از افراد مطلع، پاک، امین، چابک، خوش برخورد، با حوصله و خوش سخن استفاده شود که حوصله توجیه ارباب رجوع را داشته باشند. از سویی این افراد باید بی‌طرف باشند تا ارباب رجوع احساس نکند که این ستاد دنبال توجیه اقدامات استانداران، فرماندارن و بخشداران است. همچنین آموزش این افراد بسیار مهم است که باید به این موضوع هم توجه شود. البته با شناختی که از مجموعه وزارت کشور و وزیر کشور دارم معتقدم این ستاد به اهداف تعیین شده خود دست می یابد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه اطلاعات بدست آمده توسط ستاد تکریم ارباب رجوع باید پایش شود تصریح کرد:‌این اطلاعات نباید بر زمین بماند یا فقط در همایش‌ها بیان شود بلکه باید پایش شود که شکایات مردم از چه دستگاه‌ها یا در چه استان‌هایی بیشتر بوده تا براساس آن برنامه‌ریزی مناسبی برای حل مشکلات و برطرف کردن شکایات انجام شود.
نماینده مردم فسا در پایان گفت: اعضای ستاد تکریم ارباب رجوع در واقع چشم و گوش وزیر هستند. اقدام وزیر کشور در تشکیل چنین ستادی بسیار خوب و ارزنده است اما باید به نکاتی که اشاره شد توجه شود تا موفقیت ستاد تکریم ارباب رجوع که می تواند موجب افزایش رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی شود را تضمین کند.

302

کد خبر: 850274

وب گردی

وب گردی