آمریکا چاره ای جز پذیرش برجام ندارد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: برجام توافق چند جانبه و به عنوان قطعنامه لازم الاجرای سازمان ملل است که یکطرفه نمی شود آن را تعدیل یا تغییر داد بنابراین رییس جمهور آمریکا چاره ای ندارد جز اینکه سازوکارها و مکانیزمی را که در پیدایش برجام اثرگذار بوده بپذیرد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین روز دوشنبه درباره بدعهدی های آمریکا و اظهارات ترامپ درباره برجام گفت: قبل از این که این سخنرانی اتفاق بیفتد و سخنان ترامپ درقالب استراتژی جدید دولت آمریکا برای ملتها و دولتها روشن شود برخی تصورشان این بود که آقای ترامپ تاکیدی بر وعده های زمان انتخاباتی اش که ازپاره کردن برجام سخن گفته بود داشته باشد.
وی ادامه داد: اما آنچه اتفاق افتاد بمثابه ترکیدن حبابی توخالی بود وترامپ یک باردیگردر منظر جهانیان در قالب یک شومن برصفحه تلویزیون ظاهرشد که کارش به یک عروسک خیمه شب بازی بازیچه دست صهیونیستها بیشتر شباهت داشت.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین یادآور شد: مثل ترامپ را باید مثل آن موجود درنده خویی دانست که در عین خوی درندگی در مقابل دشمن دادو فریاد و هیاهو راه می اندازد که دشمن را بترساند از آن طرف هم به لحاظ این که خودش مرعوب شده و ترسیده است صداهایی از او صادر می شود و دمی که تکان می دهد میانجی می طلبد.
رئوفیان اضافه کرد: من یادم است که در زمان کارتر امام (ره) همین مثل را زد که من حیفم می آید که حرف ازشیر به میان آورم بنابراین ترامپ دراین سخنرانی اش یک چنین حالتی داشت.
وی گفت: مگر می شود توافق چند جانبه ای را که به عنوان قطعنامه لازم الاجرای سازمان ملل شناخته شده یکطرفه و با تلاش های مذبوحانه وهوچی گری های یکجانبه تعدیل کرد یا تغییر داد یا آن را حذف کرد و کنار گذاشت؟! واقعا به این همه حماقت، آدم خنده اش می گیرد.
دبیرکل حزب ایران زمین افزود: حتی تلاش های چند جانبه هم چنین نتیجه ای نخواهد داشت مگر این که همه طرف های تعهد، نسبت به تغییر برجام همصدا شوند که البته جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است برجام قابل مذاکره نیست وچنین بنایی را ندارد و هیچ گونه تغییری و حذف و اضافه و تبصره ای و ضمیمه ای را برای آن متصور نیست و اصلا این کار را قبول ندارد.
رئوفیان ادامه داد: رییس جمهور آمریکا هم چاره ای ندارد جزاینکه سازوکارها و مکانیزمی را که در پیدایش برجام اثرگذار بوده بپذیرد. این فریادهایی را که ، رژیم صهیونیستی و برخی دولت های بخت برگشته مثل عربستان ویمن برای او کف می زنند و به به و چه چه می گویند ببینید متحدان آمریکا چطور در برابرش می ایستند و خانم موگرینی هم قدوقواره رئیس جمهورآمریکا را در حد دستکاری در برجام نمی داند.
وی با طرح این سوال که ما باید چه کار می کردیم که به اندازه اظهارات ترامپ که به تخریب هرچه بیشتراو انجامید، چهره واقعی او را به دنیا نشان می دادیم؟گفت: امروز نه تنها جمهوری اسلامی بلکه دنیا او را محکوم می کند.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: ترامپ نه توانست از برجام خارج شود و نه به اهداف دیگر خود دراین سخنرانی دست پیداکند.
رئوفیان یادآور شد: آژانس تاکنون 8 بار تعهدات ایران را نسبت به برجام تایید کرده است بنابراین با این شفاف سازی که صورت گرفته دنبال چه چیز است.
وی اضافه کرد: البته ترامپ دنبال این است که همه کشورها غیر از خود و رژیم غاصب صهیونیستی را خلع سلاح کند این در حالی است که آمریکا و اسراییل هر دو منشا پیدایش سلاح های هسته ای وشیمیایی هستند و امروز هم اگربتوانند به کار می گیرند و در گذشته هم به کار گرفتند و تراژدی هیروشیما وناکازاکی را دنیا از خاطر نخواهد برد.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: تحریم سپاه، تحریف تاریخ و جغرافیا، ادبیات سخیف وسبکسرانه، اهانت به ملت بزرگ ایران همه نشات گرفته ازاختلالات روحی وروانی ترامپ است. رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کرده است ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نبوده و نیست و موشک های ایران هم هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری نیست مگر برای دفاع مشروع آن هم در چارچوب قوانین و قواعد بین المللی.
رئوفیان افزود: سخنان ترامپ اهانت به شورای امنیت و گروه 1+5، جایگاه ریاست جمهوری و آژانس بود که البته این کارها منجر به انزوای هرچه بیشتراو می شود حتی درداخل کشورش.
وی تاکید کرد: مردم ما هیچگاه در مقابل هیچ قدرت استکباری سر تعظیم فرود نیاورده و فرودنخواهد آورد.
دبیرکل حزب اسلامی ایران یادآور شد: به هر صورت ترامپ در هیبت یک شومن ظاهر شد و فکر می کنم به نفع ایران و ضرر خود آمریکا تمام شد.
رئوفیان درباره موضع گیری مسوولان کشور درباره سخنان ترامپ و موضع آمریکا گفت: بعد از صحبت های ترامپ اظهارات رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزیرامورخارجه و مردم و سیاسیون را دنیا شنید که نماد یکپارچگی و همصدایی و همدلی بود که این همان چیزی است که آمریکا همواره از آن ترسیده است. الان هم از آن می ترسد و این کاملا در اظهارا تش مشهود بود.
وی افزود: دفاع جانانه رئیس جمهورکشورمان ازسپاه تو دهنی محکمی به ترامپ ونتانیاهو بود. سپاه پاسداران همان طور که رئیس جمهوری گفتند پایگاهش دلهای مردم است و خاستگاهش هم دلهای مردم است و این چیزی نیست که آمریکا بخواهد آن را با تحریم بترساند.
دبیرکل حزب ایران زمین ادامه داد: تحریم سپاه یعنی تحریم ملت و آمریکا بداند با این تحریم ها ملت بزرگ و مقاوم ایران از مواضع حق طلبانه خود یک گام هم عقب بر نمی دارد.
رئوفیان گفت: جمهوری اسلامی ایران باید همچنان قدرتمندانه با راهبردی قوی و همه جانبه نگر از سوی دولت و مجلس در ارتباط با این مساله و تمهیدات و مقدماتی در فاصله اینکه مجلس آمریکاباید به تصمیم برسد با حسن تدبیر تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری کار را پیش ببرد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته و باوجود این که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد
این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 850276

وب گردی

وب گردی