الزامی برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس در قانون اساسی وجود ندارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هر چقدر تعداد نمایندگان کشور افزایش یابد، به معنای آن نیست که کارآمدی مجلس افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با افزایش تعداد نمایندگان مخالفم، زیرا مشکل کشور ما افزایش تعداد نمایندگان نیست و 290 نفر فعلی برای اینکه نمایندگی ملت ایران را داشته باشند، کافی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بین 290 نماینده معمولا تخصص‌های و تجربیات مختلفی وجود دارد، بیان کرد: کارایی و کیفیت مجلس ضرورتا باید افزایش پیدا کند و هر چقدر تعداد نمایندگان کشور افزایش یابد، به معنای آن نیست که کارآمدی مجلس افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید تمرکز بیشتری در خصوص کمیسیون‌های تخصصی داشته باشیم تا کارها پیش بروند، افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز ظرفیتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ارتباط نمایندگان با این مرکز افزایش یابد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در برخی از حوزه‌های انتخابیه نیاز به اصلاح وجود دارد، زیرا به لحاظ جغرافیایی شاید برای نمایندگان سخت باشد که با توجه به وسعت حوزه انتخابیه، به همه حوزه انتخابیه سرکشی کند.

امیرآبادی با بیان اینکه قانون اساسی موضوع افزایش تعداد نمایندگان را الزام نکرده بلکه به دولت و مجلس اجازه داده تا بر اساس شرایط و مقتضایات زمان تصمیم گیری کنند، متذکر شد: درحال حاضر ضرورتی برای افزایش تعداد نمایندگان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد نمایندگان هزینه‌هایی را به وجود خواهد آورد، افزود: هزینه‌های جاری کشور بسیار بالا است و افزایش تعداد نمایندگان نیز هزینه جاری را افزایش خواهد داد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم دارند و وضعیتی که لازم است برای ایجاد اشتغال به وجود آوریم، موضوع افزایش تعداد نمایبندگان جزء اولویت‌های اول کشور نیست.

منبع: خانه ملت

303

کد خبر: 850281

وب گردی

وب گردی