عفونت‌ها باعث تشدید بیماری‌های ریوی خواهند شد

متخصص ریه گفت: بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های آسم، برونشیت و آمفیزم هستند با تشدید این نوع بیماری‌ها در فصل سرما مواجهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، نیلوفر بشرزاد عفونت‌ها را باعث تشدید بیماری‌های ریوی خصوصاً آسم، برونشیت و آمفیزم می‌شود و به همین دلیل است بیمارانی که مبتلا به این بیماری هستند با تشدید این نوع بیماری‌ها در فصل سرما مواجهند.

وی در ادامه، آب و هوا را در بیماری‌های ریوی مؤثر دانست و گفت: آب و هوای سرد میزان عفونت‌های ویروسی و باکتریال را بالا می‌برد. آب و هوای سرد خود باعث اسپاسم برونش می‌شود و این مسئله خود باعث تشدید بیماری‌های انسدادی مثل آسم، برونشیت و آمفیزم می‌شود.

بشرزاد توصیه کرد: قبل از شروع فصل سرما، بیمارهایی که مبتلا به بیماری‌های ریوی یا سایر بیماری‌های کلیوی و قلبی هستند، از واکسن آنفلوآنزا و یا پنوموکوک استفاده کنند تا بیماری پیش‌گیری شود.

وی در پایان گفت: بیماران باید در مکان‌هایی باشند که آب و هوای مناسب دارد و از آلودگی به دور است، هم‌چنین تا می‌شود باید از حضور در مناطقی که عاری از هر نوع دود و غبار است، اجتناب و اگر چاره‌ای نبود، از ماسک مناسب استفاده شود تا از رشد بیماری جلوگیری کند و اگر موردی مشاهده شد حتماً باید به پزشک خود مراجعه کرده و داروهای مناسب استفاده شود.

701

کد خبر: 850316

وب گردی

وب گردی