همکاری رژیم صهیونیستی و امارات در زمینه جاسوسی

یک موسسه بین‌المللی با افشای همکاری رژیم صهیونیستی و حکومت امارات متحده عربی در زمینه جاسوسی در فضای مجازی درباره پیامدهای این همکاری هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه شهاب، موسسه «اسکای لاین» که یک موسسه بین‌المللی به شمار می‌رود، درباره پیامدهای همکاری اسرائیل و امارات در زمینه جاسوسی در شبکه‌های ارتباط اجتماعی و محدود کردن آزادی بیان در شیخ نشینی امارات هشدار داد.

این موسسه حقوقی که مقر آن در استکهلم سوئد قرار دارد، در بیانیه‌ای از خبرهای منتشر شده درباره عقد قرارداد میان شرکت «ویرنت» اسرائیل با حکومت امارات متحده عربی ابراز نگرانی کرده است. این شرکت اسرائیلی در آمریکا فعال است تا با این عقد قرارداد به شریک اصلی امارات در زمینه مقابله با اعتراضات از طریق اینترنت تبدیل شود.

«معاذ حامد» دبیرکل موسسه اسکای لاین گفت این موسسه از این می‌ترسد که اقدام مقامات اماراتی زمینه‌ و مقدمه‌ای برای تحمیل بیشتر محدودیت‌ها بر آزادی‌های عمومی و تنگ تر شدن عرصه بر نظرات فعالان یا گروه‌های معارض امارات در داخل و خارج این کشور باشد.

بر اساس گزارش پایگاه شهاب، حامد افزود که این گام مقامات اماراتی می‌تواند سبب افزایش تدابیر سخت و شدید در زمینه جاسوسی و کنترل شبکه‌های ارتباط اجتماعی و به مثابه نقض آزادی بیان است.

وی بر ضرورت احترام مقامات اماراتی به تعهدات قانونی خود به موجب قوانین و مقررات بین المللی در ارتباط با حمایت از آزادی‌های عمومی و آزادی بیان به جای کنترل و برخورد و شیوه‌های پیگرد پنهانی و غیر قانونی تاکید کرده است.

دبیرکل موسسه اسکای لاین خواستار تحرک سازمان‌های حقوق بین المللی برای بررسی اخبار مربوط به عقد قرارداد میان شرکت اسرائیلی و مقامات اماراتی و ارزیابی پیامدها و تاثیرات آن در زمینه آزادی‌های عمومی و آزادی بیان که درحقیقت در امارات وضعیت نابسامانی دارد، شده است.

مقامات اماراتی از طریق عقد قرارداد با این شرکت صهیونیستی فعال در زمینه فضای مجازی، به دنبال پیگرد معترضان و منتقدان و سرکوب بیشتر آزادی‌ بیان هستند.

بر اساس اخباری که موسسه اینتلیجنس آنلاین که یک موسسه اطلاعاتی فرانسوی می باشد منتشر کرده است، قرارداد منعقد شده میان امارات و شرکت اسرائیلی به ارزش 150 میلیون دلار است و تمام موارد و محدوده‌هایی را که حکومت امارات خواستار شده است، شامل می‌شود.

شرکت ویرینت در سال 1994 میلادی در هرتزیلیا تاسیس شد ومقر آن در مالفیل در ایالت نیویورک قرار دارد. «دان بودنر» مهندس سابق ارتش رژیم صهیونیستی ریاست این شرکت را برعهده دارد و قرارداد این شرکت با شورای ملی امنیت سایبری نیسا، امارات امضا شده است.

کد خبر: 850326

وب گردی

وب گردی