تحقق سند دانشگاه اسلامی راهبرد وزارت بهداشت در حوزه فرهنگی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: راهبرد و استراتژی وزارت بهداشت در حوزه فرهنگی تحقق اهداف سند دانشگاه اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا فراهانی در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام این‌ راهبرد خطاب به اعضای شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: صراحتا می‌گویم رمز موفقیت‌تان تعامل و ارتباط صمیمانه با دانشجویان است و این ارتباط دوسویه باعث می‌شود که دانشجویان نیازها و خواسته‌های خود را به صورت مستقیم با شما مطرح کنند و این تعامل رمز موفقیت شما است.

فراهانی افزود: هدف غایی ما در سند دانشگاه اسلامی، تعالی فرهنگی است و تعالی فرهنگی به این معناست که دانشجو، تعاملش با فرهنگ ایرانی- اسلامی افزایش یابد و این هدف اصلی ماست.

وی خاطرنشان کرد: در شورای انقلاب فرهنگی چندین سال است بر روی سند دانشگاه اسلامی کار شد و در سال ۹۲ در دولت قبل به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. بر اساس این سند باید دانشجوی متدین، انقلابی، منتقد، پرسشگر، آزاداندیش، خردورز و شجاع تربیت کنیم.

معاون وزیر بهداشت بر ضرورت افزایش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم در کار فرهنگی موفق باشیم، هیچ راهی نداریم جز اینکه فضا را برای خردورزی و اندیشه‌ورزی بازکنیم.

فراهانی با اشاره به اینکه در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی لوکوموتیو فرهنگی تشکیل شده است که واگن‌های متعددی دارد‏، خاطرنشان کرد: واگن‌های این لوکوموتیو کانون‌های مختلف فرهنگی‏، قرآنی، انجمن‌های علمی، نشریات دانشجویی، تشکل‌های سیاسی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی هستند و هر یک از دانشجویان به تناسب علاقه و توانمندهای خود می‌توانند در فضاهای دانشگاهی در کنار کسب تحصیل‏، به فعالیت در حوزه‌های فرهنگی،علمی، ورزشی بپردازند.

وی با ابراز خرسندی از وجود دانشجویان بانشاط، پویا، اندیشه‌ورز و فعال در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی‏، گفت: در حوزه فرهنگی یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی کرمان‏، داشتن دانشجویانی توانمند و فعال در تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی است. هرچند این دانشجویان متناسب با حوزه فعالیت‌شان دارای مشکلات و مطالباتی بودند اما در چهره این دانشجویان، امید، موفقیت، انگیزه و میل به پیشرفت موج می‌زد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با ابراز خرسندی به واسطه حضور در کرمان شهر کریمان و دیدار با کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توجه به قدمت و خروجی‌های خوب در کسب موفقیت در جشنواره‌های فرهنگی‏، نشریات دانشجویی، جشنواره قرآن عترت و المپیادهای ورزشی‏ نیاز به پیشرفت‌های بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه باید به لحاظ امکانات زیرساختی، توجه بیشتری به دانشگاه علوم پزشکی کرمان شود‏، خاطرنشان کرد: چرا باید این دانشگاه با توجه به قدمت و اهمیتش‏، یک سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت حداقل ۴۰۰ نفر را نداشته باشد، از این رو می‌طلبد امکانات زیرساختی این دانشگاه به وضعیت بهتری تبدیل شود.

فراهانی گفت: البته به رغم این کمبودها، خوشبختانه در ۴ سال اخیر‏، پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان شکل گرفته است که خیلی از رفت و آمدهای دانشجویان‏ به واسطه متمرکز بودن خوابگاه‌ها و هزینه‌های حمل ونقل را کم می‌کند و به بهره‌وری دانشگاه و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: معتقدم ساخت پردیس‌های دانشگاهی که همه امکانات و تجهیزات دانشجویان از قبیل امکانات رفاهی‏، ورزشی‏، فرهنگی و آموزشی و همچنین خوابگاه‌ها و فضاهای آموزشی در آن باشد‏، کار بسیار ارزشمندی است و باعث می‌شود وقت ارزشمند دانشجویان نیز به واسطه رفت و آمدها، هدر نرود.

کد خبر: 850328

وب گردی

وب گردی