فیلم  اقتباسی از کتاب «به امید دیدار در آن دنیا» اکران می شود

فیلم اقتباسی از رمان «به امید دیدار در آن دنیا» از فردا در کشورهای فرانسه، بلژیک و بخش فرانسه‌زبانِ سوئیس اکران خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، بیش از 10 کشور بلافاصله پس از پایان یافتن جشنواره کن، این فیلم را پیش‌خرید کرده‌اند. اکران آن در کانادا نیز ماه آینده آغاز خواهد شد. این فیلم به کارگردانی آلبرت دوپونتل ساخته شده، کارگردانی که جایزهء سزار بهترین فیلنامه را در سال 2014 از آن خود کرده است.

به امید دیدار در آن دنیا جلد اول سه‌گانه‌ به قلم نوشته پیِر لومِتر که در سال 2013 جایزه گنکور، معتبرترین جایزه کشور فرانسه، را به همراهِ جوایز متعدد دیگری به خود اختصاص داد. این رمان در آن سال بیش از پانصد هزار نسخه فروخت و مدت‌ها در صدر پرفروش‌ها قرار گرفت. نسخهء صوتی این رمان با صدای خود نویسنده منتشر شد و کمی بعد کتاب مصور آن نیز به بازار آمد.

به گفتهء نویسنده، لومتر عنوان این رمان را که بعد به عنوان فیلم نیز تبدیل شد، از آخرین نامه‌ای برداشته که سرباز ژان بلانشار در آخرین نامه‌اش به همسرش نوشت، سربازی که در سال 1914 ناعادلانه به جوخهء آتش سپرده شد. این سرباز در نامه‌اش اشاره کرده که «اگر دست روزگار به کمکش نشتابد، این آخرین نامه‌ از طرف او خواهد بود. پس به امید دیدار در آن دنیا همسر عزیزم...»

این رمان درباره جنگ جهانی اول است اما بیشتر به فضای مهیب و تاریک پس از جنگ پرداخته، داستانی ضد جنگ درباره قهرمانان فرانسوی که روزگارشان پس از جنگ به مراتب سیاه‌تر از زمان مبارزه است. دو سرباز، پس از آگاهی از خیانتی که یکی از ستوان‌ها مرتکب شده، از جنگ جان به در می‌برند اما درگیر مشکلاتی دیگر می‌شوند...

این رمان را اولین بار مرتضی کلانتریان با عنوان "دیدار به قیامت" ترجمه و نشر نی آن را منتشر کرد. پس از آن نشر ماهی ترجمه‌ای دیگر را با برگردانِ مهستی بحرینی و با عنوان "به امید دیدار در آن دنیا" وارد بازار کرد.

خبر خوب برای دوست‌داران این رمان آن که لومتر، همزمان با اکرانِ این فیلم، نویدِ انتشار جلد دوم سه‌گانه‌اش را در ژانویهء سال آینده داده است؛ عنوان این رمان رنگ‌های آتش اعلام شده است.

منبع: ایبنا

502

کد خبر: 850331

وب گردی

وب گردی