توضیحات دادستان خوزستان درباره حادثه سقوط و تخریب چند باب منزل در اهواز

دادستان عمومی و انقلاب اهواز از تشکیل پرونده در خصوص حادثه سقوط و تخریب منازل واقع در تپه کوچک حاشیه شهر اهواز خبر داد و گفت:ساکنان منازل تخریب شده با اعطای تسهیلات به شهر جدید شیرین شهر منتقل می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، فرهاد حسینی پویا دادستان اهواز با تشریح جزییات حادثه دیروز گفت:در حاشیه شهر اهواز تپه صخره‌ای کوچکی واقع شده است که بر روی این تپه منازل و سکونتگاه‌هایی از سال‌ها قبل حتی قبل از انقلاب به صورت غیر رسمی و فاقد سند ساخته شده و تعداد آن‌ها 818 واحد بوده است که 80 واحد آن در وضعیتی خطرناک و در دامنه شنی این تپه دارند.

وی افزود: متاسفانه بخش‌های از این تپه دیروز فرو ریخت و در جریان حادثه 5 باب منزل تخریب و در نتیجه 2 نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.

دادستان اهواز گفت:در جریان کمک‌های امدادی و به خاطر نجات مصدومان حادثه و افراد فوت شده به اجبار 10 واحد مسکونی دیگر که در وضعیت خطرناکی قرار داشتند تا حدودی تخریب شدند تا امکان دسترسی به افراد گرفتار فراهم شود.

حسینی پویا تصریح کرد: در نهایت پس از انجام عملیات امداد و نجات، ستاد بحران استان در استانداری تشکیل و مقرر شد در اسرع وقت ساکنان 15 باب واحد تخریب شده به شهر جدید شیرین شهر نقل مکان شده و با ارائه تسهیلات در آنجا صاحب منزل شوند.

به گفته دادستان اهواز به منظور جلوگیری از وقوع حادثه مشابه مقرر شده است که طی دو مرحله ابتدا افراد ساکن در منازل در معرض خطر و سپس خانواده های ساکن در همه منازل واقع در این دامنه خطرناک به شهر جدید منتقل شوند.

به گفته دادستان اهوازدر این خصوص پرونده قضایی تشکیل و در شعبه اول بازپرسی در حال رسیدگی است.

دادستان اهواز همچنین از همکاری و هماهنگی نهادها و ارگان های ذی ربط به منظور ارائه خدمات به آسیب دیدگان از جمله آمادگی کمیته امداد و بهزیستی به منظور ارائه تسهیلات و ائمه جمعه منطقه به منظور تشویق و ترغیب مردم به انتقال به شهر جدید،همچنین کمک و مساعدت به خانواده قربانیان خبر داد.

701

کد خبر: 850342

وب گردی

وب گردی