چمنیان: با فوتبال روز دنیا چند چاله فاصله داریم/دو برابر بازیکنانی که در جام‌جهانی حضور داشتند، استعداد داریم

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران گفت: اگر بتوانیم آن چاله‌ها را پر کنیم و در بحث زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی بهتر شویم می‌توانیم حرف‌های زیادی در عرصه بین‌الملل داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، عباس چمنیان پس از بازگشت از جام جهانی نوجوانان در فرودگاه در جمع خبرنگاران،‌گفت: اگر در کشور ما برنامه‌ریزی و نظام پرورش استعدادها منظم‌تر و شکیل‌تر شود می‌توانیم هم در عرصه بین‌المللی و هم در فوتبال باشگاهی در بین‌الملل بدرخشیم و به موفقیت برسیم و این مسئله دور از ذهن نخواهد بود. پیروزی مقابل مکزیک یا تیم‌های دیگر برای ما تعجب‌برانگیز نبود. شاید خیلی‌ها از این بردها تعجب کردند اما مسیر برای ما مشخص بود. فوتبال ما با فوتبال روز دنیا فاصله‌ای دارد که اگر بتوانیم آن چاله‌ها را پر کنیم و در بحث زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی بهتر شویم می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: درخشش تیم نوجوانان اتفاق خوبی بود که مسئولان به این باور رسیدند که می‌توانیم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توجه به فوتبال پایه آینده فوتبالمان را تامین کنیم. امیدوارم این درخشش‌ها مقطعی نباشد و بتوانیم این مسیر را بهتر ادامه دهیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در مورد اینکه این موفقیت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت تیم ملی بزرگسالان در جام‌های جهانی بعدی شود، گفت: من نگاهم به فوتبال جزئی نیست و نگاه کلی دارم. می‌گویم دو برابر بازیکنانی که در هند به میدان رفته‌اند و حضور داشته‌اند استعداد در فوتبال ایران داریم که با تزریق آنها می‌توانیم شرایط فوتبالمان را بهتر کنیم. خیلی از استعدادها بودند که به دلیل دیده نشدن یا اینکه به خوبی پرورش پیدا نکردند نتوانستند در این تیم ملی حضور داشته باشند اما آنها استعدادهای خوبی هستند که در آینده می‌توانند به فوتبالمان کمک کنند. من معتقدم نه تنها این تیم ملی بلکه تمام استعدادهای فوتبالمان حفظ و نگهداری شود.

602

کد خبر: 850360

وب گردی

وب گردی