این شهر به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، از انتخاب همدان بعنوان پایتخت گردشگری آسیا خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، مالمیر درکار گروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت:امسال دو رویداد بین المللی در همدان برگزار می‌شود؛ یکی انتخاب همدان بعنوان "پایتخت گردشگری آسیا" است که افتتاحیه آنرا را در نیمه دوم ژانویه یعنی دو ماه و نیم دیگر در استان با حضور وزرای خارجه ۳۴ کشور آسیایی و نمایندگی آن‌ها خواهیم داشت.
آقای مالمیر افزود: رویداد دیگر که نصیب استان شد برگزاری نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری است که آن هم نخستین بار در همدان برگزار، و با شرکت حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ کشور و ۵۰۰ عضو وابسته میزبانی به استان همدان داده شده است.
معاون امور عمرانی استاندار هم در این نشست با بیان اینکه کار در حوزه گردشگری بسیار گسترده، تخصصی و دشوار است گفت:استان همدان توانمندی‌ها و زمینه‌های بسیار خوبی برای گردشگری دارد.
آقای عراقی هماهنگی و انسجام در زمینه گردشگری را لازمه توسعه این بخش دانست و افزود:باید از همه ظرفیت‌ها نظیر تشکل‌های مردم نهاد، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی بهره گیری شود.
وی تصریح کرد:باید اولویت بودن توسعه بخش گردشگری باور شود تا اینکه شاهد اختصاص اعتبار و اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها با رویکرد ساماندهی بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خصوصی باشیم.
همچنین در این نشست توانمندی‌های گردشگری شهرستان ملایر تشریح و اعلام شد طرح جامع گردشگری الکترونیک با هدف بهره گیری از فناوری‌های الکترونیکی در حوزه گردشگری در دست تدوین است.
در ادامه کار گروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از دو فیلم تبلیغاتی معرفی همدان بعنوان شهر گردشگری رونمایی، و از عوامل تهیه آن‌ها قدردانی شد.

900

کد خبر: 850395

وب گردی

وب گردی