بی سر و سامانی در آموزش عالی خوب نیست / ارزیابی ها از وزیر علوم پیشنهادی مثبت است

عضو کمیسیون آموزش مجلس بی سر و سامانی در آموزش عالی را خوب ندانست و گفت: برداشت من از صحبت ها و برنامه های آقای غلامی و سوالاتی که از ایشان مطرح شد مثبت بود.

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص معرفی گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت علوم گفت: بی سر و سامانی که امروز در آموزش عالی داریم، اصلا خوب نیست و بالاخره این انتظار به سر رسیده است و آقای رییس جمهور هم فردی را پیشنهاد دادند و امیدوار هستیم با جلسات و گفت وگوهای بیشتری که صورت می گیرد و آقای غلامی با ارتباط بیشتری که با نمایندگان مردم می گیرند آن چه خیر و صلاح دانشگاه های کشور هست تا هفته آینده به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برنامه آقای غلامی برنامه خوبی بود، بالاخره همیشه به عنوان یک دانشگاهی برداشتم این است که کسی که می خواهد وزیر علوم شود باید حداقل یک بار رییس دانشگاه بوده باشد تا دردهای دانشگاه ها را بداند وگرنه وزیر می شود و نمی داند اداره کردن یک دانشگاه یعنی چه و روسای دانشگاه ها برای اداره آن با چه مشکلاتی قرار است دست و پنجه نرم کنند.

وی افزود: آقای غلامی این ظرفیت و فرصت را دارد که قبل از وزیر شدن ریاست دانشگاه را تجربه کرده است و نکته مهم دیگر اینکه ایشان ریاست یک دانشگاه دور از پایتخت و در شهرستان را تجربه کرده است که به نظرم فرصت و ظرفیتی برای آقای غلامی است که با مشکلات دانشگاه های شهرستانی هم آشنا هستند.

ساداتی نژاد با اشاره به برنامه های غلامی گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم افزود: در برنامه ای که آقای غلامی ارائه کرده اند سه نکته برجسته و عمده وجود دارد، که دغدغه امروز آموزش عالی است یکی حوزه تامین مالی و استفاده از ظرفیت خیرین که قبلا کمتر در برنامه ها دیده می شد، چرا که در دنیا یک از منابع مهم تامین مالی توسط مردم و خیرین صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برنامه مهم دیگر آقای غلامی بحث آمایش آموزش عالی است؛ که تربیت متخصصین ما متناسب با نیازهای جامعه نیست و امروز با بیکاری انباشته شده فارغ التحصیلان دانشگاه روبرو هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برنامه سوم غلامی را طرح های کاربردی و ارتباط با صنعت دانست و افزود: در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که روز سه شنبه بعد از ظهر برگزار می شود، با جزئیات بیشتری درباره برنامه های آقای غلامی گفت وگو خواهیم کرد.

ساداتی نژاد در پایان گفت و گو با ایسکانیوز خاطر نشان کرد: برداشت من از صحبت ها و برنامه های آقای غلامی و سوالاتی که از ایشان مطرح شد مثبت بود، ایشان تا حدود خوبی در جریان مسائل و مشکلات و چالش های آموزش عالی بودند و امیدوارم در مجلس هم بتواند نظرات نمایندگان را جلب کند.

کد خبر: 850441

وب گردی

وب گردی