غلامی: فضای مجلس برای رای اعتماد امیدوارکننده است

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نگاه نمایندگان به برنامه‌های ارائه‌شده از سوی او مثبت است، فضای مجلس را برای رأی اعتماد به خود 'امیدوارکننده' ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، منصور غلامی در پاسخ به این سئوال که چقدر احتمال می‌دهد مجلس به او برای تصدی سمت وزارت علوم، اعتماد کند، گفت: با توجه به بازخوردهایی که نسبت به برنامه‌های ارائه شده از نمایندگان مجلس گرفته‌ام، فضا را امیدوارکننده ارزیابی می‌کنم و نگاه نمایندگان به برنامه‌های ارائه شده مثبت است.

دغدغه‌های نمایندگان مدنظر وزارت علوم خواهد بود
گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: البته نمایندگان مجلس دغدغه‌های بسیار مهمی در حوزه آموزش عالی دارند که تمامی این دغدغه‌ها در 4 سال آینده مد نظر خواهد بود.

غلامی درباره مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم برای 4 سال گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ورود دانشگاه‌ها برای حل مشکلات اصلی جامعه از مهم‎ترین برنامه‌های وزارت علوم است که برای آن برنامه زمانبندی تعیین کرده‌ایم.

نیاز به یک کار جدید برای مهارت‌آموزی دانشجویان
غلامی درباره لزوم مهارت آموزی به دانش آموختگان دانشگاهی نیز اظهار کرد: توانمند شدن فارغ التحصیلان دانشگاهی برای کارآفرینی و خوداشتغالی یکی دیگر از محورهای مهم برنامه‌های وزارت علوم برای 4 سال آینده خواهد بود که نیاز است در این حوزه یک کار جدید علمی در ادامه آموزش‌هایی که داریم، صورت پذیرد.

گزینه پیشنهادی وزارت علوم در دولت دوازدهم یادآور شد: دانشگاه‌های کشور در تعیین چارچوب و سرفصل دروس و چگونگی ارائه آن اختیاراتی دارند که از این اختیارات می‌توان در جهت مهارت آموزی بیشتر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت، غلامی اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های مختلفی در سراسر کشور وجود دارد که این دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هر کدام مأموریت‌هایی دارند و نباید تمام این دانشگاه‌ها یک مدل دانشجو تربیت کنند. بسیاری از دانشگاه‌ های استانی و شهرستانی می‌توانند روی مسائل و مشکلات منطقه‌ای خود کار کنند و در این خصوص راهکار ارائه دهند.

منصور غلامی دکترای رشته باغبانی و رئیس فعلی دانشگاه بوعلی سینای همدان نخستین گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی پست وزارت علوم دولت دوازدهم است که باید رای اعتماد مجلس را کسب کند.

کد خبر: 850489

وب گردی

وب گردی