انتخاب عضو هیات علمی واحد اصفهان به عضویت هیات مدیره انجمن علمی مامایی ایران

مهساالسادات موسوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) به عنوان عضو هیات مدیره انجمن علمی مامایی ایران(شاخه اصفهان) انتخاب شد.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهسا سادات موسوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) جایگاه و اهداف انجمن علمی مامایی ایران را اینگونه تشریح کرد: فعالیت‌های انجمن علمی مامایی در حوزه‌های علمی است که یکی از اهداف اصلی آن ارتقای سطح دانش، آگاهی ، مهارت علمی و عملی جامعه مامایی کشور، ارتباط با مراکز علمی مامایی و دانشگاه‌های داخل و خارج کشور، برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب برنامه‌های آموزش مداوم، انجام تحقیقات مرتبط، همکاری با وزارت بهداشت و سازمان‌ها و انجمن‌های گروه پزشکی ، برقراری تعاملات علمی حاصل از تحقیقات مامایی در مجامع مختلف علمی داخلی و بین المللی و تدوین پروتکل‌های خدماتی با هدف بهبود خدمات ارائه شده به زنان، مادران و خانواده ها و انجام زایمانهای طبیعی و ایمن هست.
وی افزود: انجمن علمی مامایی ایران در سال ۱۳۸۰ تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. اعضای انجمن علمی مامایی استان اصفهان شامل همکاران در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و کلیه اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های استان اصفهان، ماماهای مط‌ دار و مراکز مشاوره مامایی، همکاران شاغل درکلیه واحدهای بهداشتی و درمانی استان اصفهان و طرح تحول نظام سلامت هستند .
عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی واحد اصفهان(خوراسگان) برخی از فعالیت‌های برتر این انجمن را نام برد و گفت: برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان و ترویج زایمان طبیعی با ارایه گواهی معتبر بازآموزی برای همکاران و حضور انجمن به عنوان حامی علمی همایش‌های منطقه‌ای و داخلی دانشگاه‌ها که به طور مثال در همین دوره جدید در ماه گذشته سمینار مدیریت مطب، کارگاه اوریکولوتراپی و دوره آموزشی آمادگی برای زایمان(پی ال سی) با گواهی معتبر بازآموزی برای همکاران ماما را برگزار کردیم.
وی حضور اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن علمی مامایی ایران را مناسب و ضروری ارزیابی و خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی انجمن ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه‌های داخل و خارج کشور است که در این میان نقش دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه غیر دولتی کشور بسیار می‌تواند موثر باشد. انجمن علمی مامایی ایران(شاخه اصفهان) در حال حاضر در نظر دارد به عنوان حامی علمی همایش‌های منطقه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری پانل‌های تخصصی در همایش‌ها گام‌های نخست تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی را بردارد و با ایجاد یک ارتباط موثر در پیشبرد فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی موثر باشد. از همین جا تمامی دانشجویان و اعضای هیات علمی مامایی را به عضویت در این انجمن دعوت می‌کنم؛ خوشبختانه انجمن علمی دانشجویی مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اعضای دانشجوی فعالی دارد و ظرفیت‌های قوی در این دانشگاه برای تعاملات هر چه بهتر با انجمن مامایی ایران وجود دارد.
وی افزود: نه تنها دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بلکه همکاران شاغل در مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هم می‌توانند با عضویت در انجمن علمی مامایی ایران ضمن برخورداری از تسهیلات ویژه انجمن، نیاز‌های آموزشی خود را با شرکت در دوره‌های بازآموزی و آموزش مداوم این انجمن که دارای مجوزهای رسمی و قانونی است پاسخ دهند.
مهساالسادات موسوی از سال1389 به عنوان عضو هیات‌علمی تمام وقت با دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان
(خوراسگان) همکاری داشته و در حال حاضر در رشته دکترای بهداشت باروری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحصیل می‌نماید. وی در دوران دانشجویی خود در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجوی نمونه کشوری بوده و دارای مدرک سلامت جنسی و باروری از موسسه آموزش پزشکی و پژوهشی ژنو وابسته به سازمان بهداشت جهانی است.
مهسا‌السادات موسوی در حال حاضر علاوه بر نایب‌رییسی و عضویت هیات مدیره انجمن علمی مامایی ایران(شاخه استان اصفهان)، مسئول دفتر توسعه آموزش و مسئول اعتبار بخشی آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) است و برخی از سوابق قبلی وی عبارتند از: مسئول برنامه‌ریزی بالینی در عرصه گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی واحد اصفهان(خوراسگان)، مسئول آزمون جامع دانشجویان کارشناسی مامایی واحد اصفهان(خوراسگان)، دبیر اجرایی اولین همایش منطقه‌ای نوآوری پرستاری و مامایی، عضو کمیته ارتباط دانشگاه با صنعت، عضو کارگروه تخصصی بازنگری سر فصل دروس دانشکده پرستاری و مامایی واحد اصفهان(خوراسگان) و نماینده دانشکده پرستاری و مامایی در شورای پژوهشی زنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان).

کد خبر: 850518

وب گردی

وب گردی