آغاز فعالیت ستاد مقابله با آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در دالاهو

رئیس شبکه دامپزشکی دالاهو از آغاز به کار ستاد مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمد قاسمی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان و مبارزه با کشتار غیرمجاز دام و طیور شهرستان دالاهو که صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد بر لزوم همکاری دستگاه‌های مرتبط برای پیشگیری از بروز آن تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان، اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که با سرد شدن هوا احتمال بروز این بیماری بالا است و لازم است که همه دستگاه‌ها دولتی آمادگی لازم برای مبارزه با رخداد احتمالی این بیماری را داشته باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی دالاهو افزود: بخشداری‌های تابعه از طریق شورای اسلامی، دهیاران، مرکز بهداشت و درمان از طریق بهورزان روستاها هرگونه تلفات غیرعادی را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

بهروز محمدی، معاون فرماندار دالاهو نیز با تأتکید لزوم پیگیری برخورد قاطع با کشتار غیرمجاز مرغ زنده توسط شهرداران تابعه، گفت: شبکه دامپزشکی، مرکز بهداشت و درمان، اجرائیات شهرداری، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید برخورد جدی را با فروشندگان مرغ زنده در شهرهای گهواره و ریجاب به عمل آورند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه در خصوص فعال کردن کمیسیون ماده 19 نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام بحث شدکه مصوب شد موضوع تجمیع کشتار دام شهرهای ریجاب، گهواره و کرند در کشتارگاه کرند‌غرب مورد بررسی قرار گیرد و شهرداری کرندغرب نیز نسبت به رفع نواقص کشتارگاه و نیز نسبت به احداث سالن پیش‌سرد در کشتارگاه دام اقدام کند.

منبع :فارس

902/900

کد خبر: 850537

وب گردی

وب گردی