داعش 110 غیرنظامی را به دار آویخت

تروریست های تکفیزی داعش در شهرک القریتین روسیه بیش از 110 نفر را دار زدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی چند روز گذشته داعش را برای بار دوم از شهر «القریتین» بیرون راندند و آن را تحت کنترل خود درآوردند.

گروه تروریستی داعش که در دومین اشغال القریتین، فقط 20 روز این شهرک را در اشغال داشت، دهها غیر نظامی را در القریتین اعدام کرد.

«رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» گفت که داعش بیش از 116 غیر نظامی را به اتهام وابستگی به دولت سوریه اعدام کرده است.

عبدالرحمن اعلام کرد که پس از سیطره ارتش سوریه بر القریتین، جنازه‌ها در منازل و برخی از خیابان‌های شهر قابل رؤیت بود و برخی با چاقو و برخی با گلوله کشته شده بودند.

داعش در روز نخست اکتبر سال جاری (2017) برای بار دوم القریتین را اشغال کرد و ارتش سوریه شنبه گذشته موفق شد آن را آزاد کند.

داعش در اوایل آگوست 2015 برای نخسیتن بار این شهر را به اشغال خود درآورده بود؛ شهری که طی قرنها نمادی از همزیستی میان مسلمانان و مسیحیان در سوریه بود.

در استان حمص، داعش همچنان شماری از روستاهای شمال شهر السخنه و بخشی از منطقه صحرایی را اشغال کرده است.

یروهای ارتش سوریه پس از بازپس گیری شهر قریتین در ریف حمص ده ها غیر نظامی تیرباران شده را پیدا کرده که توسط نیروهای داعش کشته شده بودند.

داعش چند هفته پیش در عملیاتی غیر منتظره شهر قریتین را کنترل کرده بود. با کنترل این شهر کشتار مردم غیرنظامی آغاز شده بود و اکنون با رسیدن نیروهای دولتی به شهر، قریتین از جنازه مردم غیر نظامی کشته شده توسط داعش پر شده است.

احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

کد خبر: 850554

وب گردی

وب گردی