وزارت علوم مانع مهاجرت دانشجویان نخواهد شد

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه نباید مانع مهاجرت و رفتن دانشجویان علاقه‌مند به خارج از کشور شد، چنین کاری را موجب قرار گرفتن علم در "یک دایره بسته" توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، منصور غلامی در پاسخ به سئوالی درباره برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت رأی اعتماد مجلس به وی برای کاهش میزان مهاجرت نخبگان از کشور، تصریح کرد: وزارت علوم هیچ منعی برای مهاجرات دانشجویان ندارد.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آموزه‌های اسلامی و حدیث پیامبر در خصوص یادگیری علوم در دورترین نقاط دنیا، گفت: نگرانی در حوزه مهاجرت وقتی ایجاد می‌شود که ما در کشور نتوانیم از این متخصصان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهره بگیریم ولی اگر این دانشجویان برای تحصیل از کشور خارج شوند و مجددا پس از اتمام تحصیل خود به کشور بازگردند، این موضوع نه تنها اشکال و ایرادی ندارد بلکه در برخی موارد مفید هم است.

باید برای دانشجویان مهاجر انگیزه‎های بازگشت ایجاد کرد

گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تقیقات و فناوری تأکید کرد: یکی از مباحث مهم پیش روی وزارت علوم طی 4 سال آینده، ایجاد انگیزه برای بازگشت دانشجویان مهاجرت‌کرده تحصیلی است.

وی با تأکید بر اینکه نباید مانع مهاجرت و رفتن دانشجویان علاقه‌مند به خارج از کشور شد، عنوان کرد: در این صورت وضعیت علم و دانش در کشور در یک دایره بسته قرار خواهد گرفت و هیچ‌گاه پیشرفتی در جهت علمی برای ما حاصل نخواهد شد.

دانشجویان مهاجر چیزی جز درآمد متناسب با کار و آسایش فکری برای بازگشت نمی‌خواهند

رئیس دانشگاه بوعلی همدان با طرح سئوالی یادآور شد: مگر فرزندان ما برای بازگشت به کشور چه چیزی می‌خواهند؛ آن‌ها برای بازگشت به کشور شغل، درآمد متناسب با شرایط کاری و آسایش فکری می‌خواهند که اگر این موارد فراهم شود، تمام کسانی که مهاجرت تحصیلی کرده‌اند به کشور باز می‌گردند.

کد خبر: 850565

وب گردی

وب گردی