حضور مراجع عظام در چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مصطفی خمینی در قم

آیین چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مصطفی خمینی با حضور جمعی از آیات و مراجع، روحانیت و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،در این آئین که شامگاه دوشنبه برگزار شد، آیت الله جوادی آملی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید جعفر میرعظیمی، نمایندگان بیوت عظام و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد از اساتید حوزه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج مصطفی خمینی(ره) عنوان کرد: مرحوم سید مصطفی خمینی در دورانی که امام خمینی(ره) در تبعید به سر می بردند در کنار مردم ماند و زمینه را برای پیشبرد نهضت انقلاب اسلامی پیش برد.

وی تصریح کرد: حتی شهادت ایشان در آن ایام زمینه ساز حرکت‌های بعدی انقلاب شد و جریان های مهمی را رقم زد. شهادت حاج مصطفی خمینی یکی از الطاف خداوندی بود چرا که از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به شمار رفت و اثر گذار شد. در دورانی که شاه خفقان زیادی را در ایران به وجود آورده بود سید مصطفی خمینی همچون پدر، شجاعانه در صحنه ها حضور داشت و نقشی پررنگ در این پیروزی ایفاء نمود.

این استاد حوزه در خصوص ابعاد شخصیتی فرزند ارشد امام (ره) خاطرنشان کرد: ایشان دارای شخصیتی فقهی، علمی، سیاسی و اجتماعی بود و از وجود نورانی امام خمینی(ره) نهایت بهره علمی و فقهی را برد تا به درجه بالایی از علم و مجاهدت دست یافت. از این شخصیت علمی که فعالیت‎های قرآنی نیز داشت چندین جلد کتاب تفسیر جامع بر جای مانده است که در آن مباحث و نکات بسیار دقیقی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد یادآور شد: حاج مصطفی خمینی از شخصیت‎های بی بدیل و بارزی بود که منش و رفتاری همچون امام(ره) داشت و در پیروی از مسیر امام خمینی(ره) لحظه ای تردید به خود راه نداد.

902/900

کد خبر: 850566

وب گردی

وب گردی