جابجایی ٨٨ درصد مسافران از طریق جاده ها/ ضرورت بهبود کیفیت آسفالت جاده ها

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تمام افراد به نوعی طرفدار اجرا هستند و باید گفت از این لحاظ با مشکل مواجه نیستیم و کمتر کسی به فکر حمایت است؛ بنابراین برگزاری همایش امری بسیار ضروری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در افتتاحیه نهمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت ایران گفت: برگزاری این همایش را باید به فال نیک گرفت و با توجه به اینکه به عنوان نیاز واقعی برای کشور تلقی می شود باید اقداماتی جهت تقویت آن در تمام زمینه ها صورت گیرد.
او افزود: تمام افراد به نوعی طرفدار اجرا هستند و باید گفت از این لحاظ با مشکل مواجه نیستیم و کمتر کسی به فکر حمایت است بنابراین برگزاری همایش امری بسیار ضروری محسوب می شود.
خادمی اظهار داشت: ایران کشوری است که بار اصلی جابجایی بار و مسافران روی جاده های کشور است و ٨٨ درصد مسافران از طریق جاده ها جابجا می شوند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تلاش های بسیاری جهت انتقال مسافران به حمل و نقل ریلی صورت گرفت اما با موفقیت همراه نبود و همچنان مسافران به صورت حمل و نقل جاده ای جابجا می شوند، همین امر باعث شده تا اقدامات زیادی جهت بهبود کیفیت آسفالت صورت گیرد.

به گفته خادمی، تلاش های بسیاری برای تغییرات رویکرد انجام شده اما تا کنون موفق نبودیم و چاره ای جز اتخاذ تدابیر لازم جهت بهبود کیفیت آسفالت نداریم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در حال حاضر بیشتر توجه به رویکردهای سنتی است و توجه چندانی به تغییر نگرش و توجه به فناوری های نوین نشده است.
او بیان کرد: نگرش های کنونی مربوط به چند دهه گذشته است و کمتر اقداماتی جهت جایگزینی آنها با فناوری های نوین انجام شده است.
خادمی ادامه داد: تا کنون طرح های زیادی ارائه شده اما به دلیل اینکه در راستای کاهش ضخامت آسفالت نیست تاکنون به حالت إجرایی در نیامده اند.
معاون وزیر گفت: با روش های سنتی که در حال حاضر به کار گرفته شده است نمی توانیم اقدامات مناسبی را انجام دهیم و نیز به صرف اقتصاد کشور نیست.
او افزود: پروژه های بسیار بزرگی در کشور در حال انجام است و چیزی که واضح است فعالیت ١٦ محور آزادراهی است که طی چندین سال گذشته بی سابقه بوده است.
خادمی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال این هستیم که در کشور توسعه پایدار داشته باشیم باید تغییراتی را در روش نوسازی ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: روش های نوینی باید ارائه داده شود تا در پروژه های بزرگ آزادراهی به اجرا درآیند و تاکنون ٢-٣ آزادراه با تغییرات مفیدی همراه بوده است.
او گفت: در صورتی که قادر باشیم قیر را به دیگر کشورها صادر کنیم ارزآوری بسیاری را برای کشور به همراه خواهند داشت.

403

کد خبر: 850575

وب گردی

وب گردی