آمار جالب داور دربی/ حیدری خوش یمن برای پرسپولیس!

حیدری به عنوان داور دیدار پرسپولیس و استقلال برای شهرآورد هشتادو پنجم مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هشتاد و پنجمین شهرآورد پایتخت پنجشنبه(4 آبان ماه) از ساعت ۱۶:۴۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. دیدار همیشه حساسیت های خاص خودش را دارد؛ نتیجه این دیدار برای دو تیم و هوادارانشان بسیار حیاتی است و کل فصل را تحت تاثیر خود قرار می دهد، به همین خاطر انتخاب داور این دیدار هم همیشه بحث برانگیز بوده است. روز گذشته بیژن حیدری به عنوان داور دربی 85 انتخاب شد.

حیدری داور 37 ساله و تیرماهی که چند سالی است دکترای خود را در رشته ارتوپدی اخذ کرده نمایش نسبتا فوق العاده ای در لیگ هفدهم از خود بر جای گذاشته و همین امر باعث شد سوت قضاوت دیدار حساس پرسپولیس و استقلال در دستان او باشد. نگاهی به عملکرد بیژن حیدری در این فصل می اندازیم:

او تا به اینجا و تا پایان هفته نهم 4 مسابقه را قضاوت کرده است. حیدری در این 4 بازی 18 بار از کارت زرد خود استفاده کرد و میانگین 5/4 کارت در هر بازی را به ثبت رساند که نسبتا آمار زیادی است. با این حال او فقط یک بار در هفته هشتم و در دقیقه 77 حامد نورمحمدی از پارس جنوبی را اخراج کرد و یک بار هم در هفته چهارم برای تراکتور پنالتی گرفت. نکته جالب درباره این داور که باید به آن اشاره کرد آن است که حیدری هر وقت در این فصل قضاوت کرده تیم میزبان نباخته و در بدترین شرایط به تساوی رضایت داده است. در بازی پیش رو هم پرسپولیس میزبان استقلال خواهد بود.

قضاوت‌های این داور در بازی‌های دو فصل گذشته استقلال و پرسپولیس و نکات ویژه این قضاوت‌ها را مرور می‌کنیم.

* لیگ شانزدهم «سپاهان 1-3 پرسپولیس»

این بازی نکته خاصی نداشت و قضاوت بیژن حیدری در آن درست بود و اشتباه تاثیرگذاری در آن وجود نداشت.

* لیگ شانزدهم «استقلال 1-2 تراکتورسازی»

در این بازی هم تیم داوری با حضور بیژن حیدری نمره قبولی گرفت. البته برخی کارشناسان معتقد بودند که حیدری با امید ابراهیمی هافبک استقلال مماشات کرد و می‌توانست او را به دلیل خطاهای متعدد روی سروش رفیعی اخراج کند اما فقط یک کارت زرد به او داد. ضمن اینکه درگیری مهدی رحمتی و محمد نوری هم می‌توانست با یک کارت زرد برای دروازه‌بان استقلال همراه باشد که حیدری این بار هم کارت نداد. او و کمک‌هایش در صحنه گل دوم تراکتورسازی فوق العاده عمل کردند و از اعلام آفساید بی‌مورد خودداری کردند تا تراکتورسازی در یک بازی جذاب استقلال را شکست دهد.

* لیگ شانزدهم «پرسپولیس 3-0 تراکتورسازی»

حیدری و کمک‌هایش در این بازی روز موفقی را پشت سر گذاشتند. آنها روی گل اول پرسپولیس به خوبی عمل کردند و فرار طارمی را از کمند مدافعان تراکتورسازی، به درستی آفساید تشخیص ندادند. در درگیری بین فرزاد حاتمی و کمال کامیابی‌نیا هم بیژن حیدری هر دو را اخراج کرد که این تصمیم جنجالی البته درست بود و منجر به محرومیت کامیابی‌نیا از دربی برگشت هم شد.

* لیگ شانزدهم «پرسپولیس 1-0 استقلال خوزستان»

این بازی یکی از قضاوت‌های سوال‌برانگیز و جنجالی بیژن حیدری برای پرسپولیس بود. او در دقیقه 20 بازی و در حالی که می‌توانست آوانتاژ بدهد در سوت خود دمید تا گل دوم پرسپولیس مردود اعلام شود. در همین صحنه برخی کارشناسان معتقد بودند که حیدری باید مدافع استقلال خوزستان را اخراج می‌کرد اما او تنها به یک کارت زرد بسنده کرد.

* لیگ هفدهم «استقلال 1-0 تراکتورسازی»

این بازی یکی از بی‌دردسرترین قضاوت‌های حیدری برای سرخابی‌ها بود که نکته خاصی نداشت و او در این بازی نمره قبولی گرفت.

در مجموع بیژن حیدری در دو فصل اخیر 5 بار در لیگ برتر برای سرخابی‌ها قضاوت کرده است. هر 3 قضاوت او برای پرسپولیس با پیروزی این تیم همراه بوده و در دو قضاوت او برای استقلال، این تیم یک باخت و یک برد به دست آورده است. او در این بازی‌ها همواره مقتدر عمل کرده و از نام بازیکنان دو تیم ترسی به دل راه نداده است و همین یکی از دلایل انتخاب او به عنوان داور دربی 85 است.

601

کد خبر: 850596

وب گردی

وب گردی